Vraag rijexamen afgelast door corona

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
DenBolle55
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2020, 20:39

Vraag rijexamen afgelast door corona

Bericht door DenBolle55 »

Hallo

3 jaar geleden behaalde ik mijn voorlopig rijbewijs op 9 augustus. Ik was van plan dit jaar in april mijn praktisch rijexamen te doen, maar door corona viel dit in de soep. Uiteindelijk kreeg ik een examenkans op 25 augustus. Deze werd ook afgelast omdat mijn theoretisch examen verlopen was. Ik behaalde dit opnieuw in september, en plande een nieuw praktische examen in voor nu donderdag 5 nov.

Nu dat de examencentra opnieuw sluiten en het praktische examen waarschijnlijk dus niet zal doorgaan vraag ik me af wat ik nu moet doen. Dankzij de verlenging van de voorlopige rijbewijzen, vervalt mijn voorlopig rijbewijs op 31 december.

Moet ik nu, wanneer de rijlessen terug mogelijk zijn, 6u les nemen en zo mijn voorlopig rijbewijs verlengen? Of kan ik met het opnieuw behaalde theoretisch examen gewoon een nieuw voorlopig rijbewijs halen?

Vraag me gerust voor meer informatie.

Met vriendelijke groet
Diego
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag rijexamen afgelast door corona

Bericht door Inazuma »

Wanneer verviel je theorie dan, want de geldigheid daarvan werd ook verlengd ...

https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en ... rijexamens

Wanneer de geldigheid van uw theorie-examen vervalt in de periode tussen 16 maart 2020 en 30 december 2020, dan wordt u nog toegelaten tot het praktisch examen tot en met 31 december 2020.


Moet ik nu, wanneer de rijlessen terug mogelijk zijn, 6u les nemen en zo mijn voorlopig rijbewijs verlengen?
Even wachten op overgangsmaatregelen ...
Plaats reactie