Hallo beste
Ik ga namelijk binnenkort examen doen
En heb de foute remtechniek
Mijn vraag is hoe hard er hier op wordt afgerekend?
Is dit een reden om niet te slagen?
Want hoe je remt maakt toch niet uit zolang je maar gestopt geraakt? Of ben ik foit
Of is dit maar een technisch detail?
Foute remtechniek
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: Foute remtechniek
Hoe weet je dat je een foute remtechniek hebt?
Het is zeker geen detail en je mag waarschijnlijk terugkomen voor het praktijkexamen.
Ken je de juiste remtechniek?
Bekijk eens:
www.derijprof.be/downloads/basisrijtechniek.doc
Hoofdstukje: remmen, de juiste techniek
Het is zeker geen detail en je mag waarschijnlijk terugkomen voor het praktijkexamen.
Ken je de juiste remtechniek?
Bekijk eens:
www.derijprof.be/downloads/basisrijtechniek.doc
Hoofdstukje: remmen, de juiste techniek
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Re: Foute remtechniek
1 omdat de man vande rijschool dit zei
ik heb de gewoonte om tijdens het remmen na een second of 10 pakt de koppeling al in te drukken en dan even wacht om hem in 2de te zetten
zoals de rijschool voorschrijft om pas te koppelen en terug te schakelen op 1000 rpm voelt gwn onnatuurlijk aan en dat principe rijdt niet vlot vind ik .
en ik wil niet afgerekend worden op zo een in mijn ogen onnozel puntje. Mijn vader heeft me leren rijden en deze is een beroepschauffeur .hij viel compleet uit de lucht en vond het raar dat zoon dingen tegenwoordig worden aangeleerd . En dat dit op den duur niet meer over verkeersveiligheid gaat.
en ik heb genoeg vrienden die hebben gereden zoals een normaal mens en met die 1000 toeren bezig waren en deze waren geslaagd .
daarmee dat ik nu zo een beetje in een Tweestrijd zit. Rij ik op het examen zoals men vader het geleerd heeft en het vlotste vooruit gaat of forceer ik deze remtechniek waarbij ik veel te veel moet nadenken en zo waarschijnlijk andere fouten maak
ik heb de gewoonte om tijdens het remmen na een second of 10 pakt de koppeling al in te drukken en dan even wacht om hem in 2de te zetten
zoals de rijschool voorschrijft om pas te koppelen en terug te schakelen op 1000 rpm voelt gwn onnatuurlijk aan en dat principe rijdt niet vlot vind ik .
en ik wil niet afgerekend worden op zo een in mijn ogen onnozel puntje. Mijn vader heeft me leren rijden en deze is een beroepschauffeur .hij viel compleet uit de lucht en vond het raar dat zoon dingen tegenwoordig worden aangeleerd . En dat dit op den duur niet meer over verkeersveiligheid gaat.
en ik heb genoeg vrienden die hebben gereden zoals een normaal mens en met die 1000 toeren bezig waren en deze waren geslaagd .
daarmee dat ik nu zo een beetje in een Tweestrijd zit. Rij ik op het examen zoals men vader het geleerd heeft en het vlotste vooruit gaat of forceer ik deze remtechniek waarbij ik veel te veel moet nadenken en zo waarschijnlijk andere fouten maak
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: Foute remtechniek
Jammer dat een beroepschauffeur niet beter weet
Ik wil niet beledigend overkomen, maar dit een onnozel puntje noemen is zelfs een gevaarlijke stelling.
Het heeft wel degelijk iets te maken met verkeersveiligheid (meer dan dat jij en je vader dus vermoeden)
Een voertuig dat rijdt met een ingedrukt koppelingspedaal rijdt niet, maar rolt over de weg.
Met je koppelingspedaal niet ingedrukt krijg je een neerwaartse druk op je voertuig waardoor je voertuig veel beter op de baan blijft i.p.v. er over te rollen.
Je kan dat eens testen in een veilige omgeving (industrieterreintje bv;) met niet te hoge snelheden.
Neem eens een vrij scherpe bocht in 2de versnelling met een niet ingedrukte koppeling.
Neem daarna nog eens dezelfde bocht met een ingedrukte koppeling.
Ik hoop dat je op de baan blijft, maar je gaat nooit meer vragen waarom je best de koppeling niet had ingedrukt
Ik wil niet beledigend overkomen, maar dit een onnozel puntje noemen is zelfs een gevaarlijke stelling.
Het heeft wel degelijk iets te maken met verkeersveiligheid (meer dan dat jij en je vader dus vermoeden)
Een voertuig dat rijdt met een ingedrukt koppelingspedaal rijdt niet, maar rolt over de weg.
Met je koppelingspedaal niet ingedrukt krijg je een neerwaartse druk op je voertuig waardoor je voertuig veel beter op de baan blijft i.p.v. er over te rollen.
Je kan dat eens testen in een veilige omgeving (industrieterreintje bv;) met niet te hoge snelheden.
Neem eens een vrij scherpe bocht in 2de versnelling met een niet ingedrukte koppeling.
Neem daarna nog eens dezelfde bocht met een ingedrukte koppeling.
Ik hoop dat je op de baan blijft, maar je gaat nooit meer vragen waarom je best de koppeling niet had ingedrukt
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 22 okt 2020, 07:09
Re: Foute remtechniek
Hallo dat experimentje bij lage snelheid gaan we zeker eens uitproberen. Hoewel ik al aardig wat oefenkilometers gereden heb ik hier nog nooit overnagedacht of iets mee voorgehad
Dus ik moet langer remmen en later koppelen
En niet meteen remmen en even later koppeling in?
Mvg gianni
Dus ik moet langer remmen en later koppelen
En niet meteen remmen en even later koppeling in?
Mvg gianni
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: Foute remtechniek
De kunst is eigenlijk om zo weinig mogelijk met je koppeling ingedrukt te rijden.
In begin zal dit serieus aanpassen zijn, maar eenmaal dat je het in de vingers hebt zal je merken dat het rijden ook veel aangenamer gaat aanvoelen.
Veel succes er mee
In begin zal dit serieus aanpassen zijn, maar eenmaal dat je het in de vingers hebt zal je merken dat het rijden ook veel aangenamer gaat aanvoelen.
Veel succes er mee
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Re: Foute remtechniek
Het is 1 van de hoofdredenen om te buizen ...
Re: Foute remtechniek
Het examen staat op de planning voor eind december dus we hebben nog wel even tijd .we gaan hier zeker op oefenen .dat we niet voor verrassingen komen op het examen. Alvast enorm bedankt voor de tips