Autoweg, verkeersbord met onderbord, situatie

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Camille
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 apr 2020, 17:20

Autoweg, verkeersbord met onderbord, situatie

Bericht door Camille »

Hallo allemaal,

Ik had drie vraagjes:

1) A54 staat voor een autosnelweg, E34 voor een internationale weg, N3 voor een gewone weg, maar heeft een autoweg ook een bepaalde letter?

2) Bij les 12 zijn er enkele verkeersborden te kennen, de laatste twee zijn verbodsborden. Ik vroeg me af of deze in principe exact dezelfde betekenis hebben, of geldt bij het laatste bord de 200m zowel voor de 60km/u als het inhalen? Ik ben een beetje in de war door het onderbord "200m".

3) Wat moet je doen als je op een kruispunt terecht komt met vier kruisende wegen (op alle vier zijn is er een auto aanwezig), waar voorrang van rechts geldt en waar er geen andere borden of verkeerslichten zijn?

Dankuwel om mij verder te helpen.

Met vriendelijke groeten,
Camille
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Autoweg, verkeersbord met onderbord, situatie

Bericht door Inazuma »

Camille schreef: 05 aug 2020, 15:44 1) A54 staat voor een autosnelweg, E34 voor een internationale weg, N3 voor een gewone weg,
E wegen hebben ook een A nummer ...

Staan dubbel op de groene km-bordjes
maar heeft een autoweg ook een bepaalde letter?
neen

Op autosnelwegen na, kan er vanalles een autoweg zijn ...

Eigenlijk was dit de eerste "voorbehouden weg"

2) Bij les 12 zijn er enkele verkeersborden te kennen, de laatste twee zijn verbodsborden. Ik vroeg me af of deze in principe exact dezelfde betekenis hebben, of geldt bij het laatste bord de 200m zowel voor de 60km/u als het inhalen? Ik ben een beetje in de war door het onderbord "200m".
Een onderbord geldt enkel voor het (verbods)bord waar het onder hangt

Als de wegbeheerder 2 verboden 200m verder wil laten ingaan, moet hij dus 2 onderborden 200m hangen, elk onder het bijhorende verbod ...
3) Wat moet je doen als je op een kruispunt terecht komt met vier kruisende wegen (op alle vier zijn is er een auto aanwezig), waar voorrang van rechts geldt en waar er geen andere borden of verkeerslichten zijn?
Dan zal er iemand initiatief moeten nemen om verder te rijden

Anders kan je daar lang staan ...
Plaats reactie