rijbewijs b

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

rijbewijs b

Bericht door gast »

beste mensen

momenteel zit ik in een discussie over het rijbewijs B

ik ben deze morgen geslaagd in de theorie

nu zou ik graag model 2 willen nemen.

nu is mijn vraag:

moet je eerst die 18 uur les gevolgd hebben voor alleer je zonder begeleider de baan op mag.

of mag je al rijden terwijl je die 18 uren moet doen.

want ik begrijp het niet,dat je eerst die lessen zou moeten volgen en dan pas alleen mag rijden aangezien je met je eigen auto die 18 uren mag afleggen dacht ik zo

hopelijk kan iemand helpen

tnx
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste,

Voor de praktijkopleiding met model 2 moet je achtereenvolgens volgende fases doorlopen:

18 uur rijles met de rijschool.3 tot 6 maanden stage zonder begeleider.2 uur extra praktijkles met de rijschool.Praktijkexamen met leswagen van de rijschool.Hopelijk is het zo duidelijk?
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Jozef schreef: Beste,

Voor de praktijkopleiding met model 2 moet je achtereenvolgens volgende fases doorlopen:

18 uur rijles met de rijschool.3 tot 6 maanden stage zonder begeleider.2 uur extra praktijkles met de rijschool.Praktijkexamen met leswagen van de rijschool.Hopelijk is het zo duidelijk?
mag je tijdens die 18 uur met je eigen wagen les volgen?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een gast schreef: mag je tijdens die 18 uur met je eigen wagen les volgen?
Neen, dit moet met een leswagen met dubbele bediening van de rijschool zijn. Maar het gebruik van die wagen is in de prijs inbegrepen, en als je eenmaal met één wagen kunt rijden, is het meestal geen probleem om met een andere wagen te rijden.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

ok

alvast bedankt voor deze informatie
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: rijbewijs b

Bericht door digital »

Anonymous schreef:
want ik begrijp het niet,dat je eerst die lessen zou moeten volgen en dan pas alleen mag rijden aangezien je met je eigen auto die 18 uren mag afleggen dacht ik zo
Het is nochthans zeer begrijpelijk denk ik dat je eerst leert rijden voordat je verongelukt.

Je kunt trouwens je voorlopig rijbewijs model 2 pas afhalen nadat je minstens 18 uren praktijkles gevolgd hebt.
Plaats reactie