verhoogde inrichting

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Marieange

verhoogde inrichting

Bericht door Marieange »

[*]Mag je voor een verhoogde inrichting parkeren of moet je ook 5 m afstand houden.

Mag je nog links inhalen voor de verhoogde inrichting ?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: verhoogde inrichting

Bericht door Stefan Peeters »

Marieange schreef: 19 jun 2020, 16:40 [*]Mag je voor een verhoogde inrichting parkeren of moet je ook 5 m afstand houden.
Je mag voor een verhoogde inrichting parkeren. 5 meter afstand is nodig voor een verkeersbord, dat staat meestal aan het begin van een verhoogde inrichting.
Marieange schreef: 19 jun 2020, 16:40 [*]Mag je nog links inhalen voor de verhoogde inrichting ?
Ja, maar enkel indien je voor het begin van de verhoogde inrichting het inhalen kan beëindigen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: verhoogde inrichting

Bericht door Inazuma »

Stefan Peeters schreef: 19 jun 2020, 17:54 5 meter afstand is nodig voor een verkeersbord, dat staat meestal aan het begin van een verhoogde inrichting.
Da's 20m Stefan :wink:


Met uitzondering:

[stilstaan & parkeerverbod}


Art 24

10° op minder dan 20 meter voor de verkeersborden

De bepalingen van 9° en 10° gelden niet voor voertuigen waarvan de hoogte, lading inbegrepen niet meer dan 1,65 m bedraagt, wanneer de onderkant van die verkeersborden of lichten zich ten minste 2 meter boven de rijbaan bevindt.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: verhoogde inrichting

Bericht door Stefan Peeters »

Inazuma schreef: 19 jun 2020, 20:58
Stefan Peeters schreef: 19 jun 2020, 17:54 5 meter afstand is nodig voor een verkeersbord, dat staat meestal aan het begin van een verhoogde inrichting.
Da's 20m Stefan :wink:
Beroepsmisvorming :shock: :shock: :roll: :wink:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie