Vraag 905

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Maerlynn
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2020, 12:09

Vraag 905

Bericht door Maerlynn »

Hey iedereen,

Ik heb een vraag over vraag 905.
Wilt dit bord niet zeggen dat het verboden is voor auto's en motorfietsen langs BEIDE richtingen?

Bedankt
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 905

Bericht door Rafael »

Heb je de theorie grondig doorgenomen? Staat er letterlijk in :wink:
Maerlynn
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2020, 12:09

Re: Vraag 905

Bericht door Maerlynn »

"Dit verbodsbord zegt dat het voor alle bestuurders (dus ook fietsers) verboden is om in beide richtingen voorbij het bord te rijden. In de tegenovergestelde rijrichting mogen dus ook geen bestuurders rijden."

Ja ik heb de theorie grondig doorgenomen -_-

Vraag 905 heeft een auto en een bromfiets (dacht ik). De vraag is welke er van de andere kant kan komen. Ze zeggen dat van de andere kant een auto kan komen. Klopt dus niet, want er staat een auto op een bord voor beide richtingen verbod.
Rafael
Administrator
Berichten: 2641
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 905

Bericht door Rafael »

Maerlynn schreef: 07 jun 2020, 13:51 Ja ik heb de theorie grondig doorgenomen -_-

Vraag 905 heeft een auto en een bromfiets (dacht ik). De vraag is welke er van de andere kant kan komen. Ze zeggen dat van de andere kant een auto kan komen. Klopt dus niet, want er staat een auto op een bord voor beide richtingen verbod.
Dan hebben we toch echt een andere definitie van "grondig". Jij citeert de tekst van het (simpel omschreven) ronde bord zonder icoontje, terwijl vraag 905 een rond bord toont met icoontje van een auto en bromfiets. Als je dan de theorie volledig doorneemt en wat verder naar onder scrolt op de pagina die ik linkte, dan zie je dat bord letterlijk staan met volgende tekst:
Afbeelding
Een combinatie van deze twee borden is ook mogelijk. Het verbiedt bestuurders van motorvoertuigen met meer dan twee wielen en van alle motorfietsen voorbij het bord te rijden. In de tegengestelde richting mogen ze wel rijden.
Scroll je dan nog een klein beetje verder, kom je zelfs "Tip examen: Let heel goed op!" tegen:
Een bord zonder embleem in het midden geldt voor beide richtingen.

Staat in het midden van het bord een voertuig afgebeeld, dan geldt het enkel in deze rijrichting.
Jammer van je smiley :wink:
Inazuma
Berichten: 11360
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag 905

Bericht door Inazuma »

Kijk ook hier eens, nadat je theorie nog eens door nam ;-)

viewtopic.php?f=8&t=24699&p=104505&hilit=905#p104505


Ook bij C3 Afbeelding is er geen garantie dat uit de andere richting géén verkeer komt.

C3 wordt geregeld foutief gebruikt waar eigenlijk een C1 Afbeelding hoort te staan, maar verkeer uit de andere richting beperkt is door een C3 met een reeks uitzonderingen ...
GRO
Administrator
Berichten: 12761
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 905

Bericht door GRO »

Ook omdat men soms bij dit bord een onderbord 'uitgezonderd plaatselijk verkeer' heeft geplaatst.
Plaats reactie