vraag 10650

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
linca
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mei 2020, 21:36

vraag 10650

Bericht door linca »

Antwoord = Neen en uitleg is "Je moet voorrang verlenen aan een bus die binnen de bebouwde kom de bushalte verlaat, als de richtingsaanwijzer brandt."

Er is niks op de foto die aangeeft dat dit binnen een bebouwde kom is dus is de reden dat het antwoord neen is omdat er staat dat de bus al langzaam vertrokken is in plaats van dat zijn richtingaanwijzer aanstaat en dat we altijd moeten stoppen binnen & buiten als de bus vertrekt?
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4321
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: vraag 10650

Bericht door Stefan Peeters »

Bekijk die foto eens goed... als dat geen bebouwde kom is, waar dan wel?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vraag 10650

Bericht door Benny Stinkens »

Toch zou het duidelijker moeten. :idea:

Het is niet omdat er veel gebouwen staan dat we er zo maar van uit kunnen gaan dat het bebouwde kom is.
Hier in Bree zijn er examenwegen waar het knal vol met huizen staat terwijl we buiten een bebouwde kom zijn.
Op dezelfde weg een km of 3 verder staan er heel weinig huizen en zit men wel binnen de bebouwde kom.

België begint waar de logica eindigt :oops:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
linca
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mei 2020, 21:36

Re: vraag 10650

Bericht door linca »

Inderdaad, ik had eens op een andere vraag max 50km geantwoord in plaats van 70km omdat er overal huizen stonden dus ik ging ervan uit dat het binnen bebouwde kom was en het antwoord was verkeerd.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag 10650

Bericht door GRO »

Afbeelding

Zijn er nog die eraan twijfelen of dit wel binnen een bebouwde kom is????
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vraag 10650

Bericht door Benny Stinkens »

@ GRO

Iemand die logisch na denkt zal daar niet aan twijfelen.
Op een praktijk examen hier in Bree is het advies om zeker NIET logisch na te denken.
Als je het wel doet kom je gegarandeerd bedrogen uit :!:

Ik vraag heel vaak aan mijn leerlingen hoe snel ze mogen rijden.
Dit doe ik nadat ik het bord binnen of buiten bebouwde kom ben voorbij gereden om na te gaan of ze wel naar de borden kijken.
Diegene die niet naar de borden gekeken heeft, maar het dan maar gaat raden naargelang het uitzicht van de omgeving zitten er meestal naast.

Geen bord bebouwde kom op de foto, geen woord bebouwde kom in de geschreven vraag = BUITEN de bebouwde kom. :idea:
Ook al staan er duizend gebouwen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
linca
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 mei 2020, 21:36

Re: vraag 10650

Bericht door linca »

Afbeelding
Ik had het over die foto trouwens vraag 2830 er staat niks dus 70km buiten bebouwde kom ook al staan er veel huizen.
Plaats reactie