Enkele vragen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Twijfelaar

Enkele vragen

Bericht door Twijfelaar »

- Vraag 153? Welke regels gelden hier? Toch een gewone voorrang van rechts? Staan ze niet allemaal rechts tegenover de andere (en dus hetzelfde probleem als de vraag hieronderdie iemand gisteren stelde) maar dan nu erger want geen 'gat'?

- Vraag 221: Moet de auto niet sowieso stoppen door het aankomen van de witte camion links en door de omgekeerde driehoek? Moet het antwoord dan niet zijn dat hij moet stoppen (en info over verkeerslicht is dus overbodig?)

- Vraag 278: doet de auto die van rechts zou komen geen manoeuvre door een fietspad (met stippellijnen daar waar het kruispunt is) te kruisen en verliest hij dan niet sowieso zijn voorrang van rechts?

Ik weet het, een aantal vragen, maar mocht er iemand deze willen beantwoorden, zou dat fantastisch zijn!

Bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste

Vraag 153
Is op het forum reeds zeer uitgebreid besproken.

Vraag 278
Je hebt goed voor. Daarom is het antwoord dat je moet geven B (NIET JUIST) Jij en de site zijn dus correct

Vraag 221
Eigenlijk heb je gelijk. De foto is foutief gekozen
Afbeelding

De bedoeling van de vraag was: moet die auto stoppen voor dat rood licht.
Maar jij hebt opgemerkt dat er inderdaad een vrachtwagen komt aangereden. Noch ik, noch de andere instructeurs die de vragen hebben nagekeken hebben hieraan aandacht besteed.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Afbeelding

Ter hoogte van het kruispunt is het doorlopend fietspad gestopt.
De wegmarkeringen die het fietspad aanduiden stoppen net voor het kruispunt.

Als deze wegmakringen doorlopen over het kruispunt (doorlopend fietspad) dan zou hij voorrang hebben.

Voorbeeld
Afbeelding
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Bedankt Eugeen.

Heb het vanochtend gedaan en had slechts twee foutjes! Bedankt dus voor je hulp.

Misschien handig om weten welke ik fout had:
- of je je motot moet stilleggen voor een gesloten overweg? (ik zei nee, dacht alleen voor langere tijd zoals een brug die omhoog staat)
- of je mag voorbijrijden om een kruispunt (ik zei nee omdat ik dacht dat dat te gevaarlij was, naar analogie met een bocht).

Ik heb het gedaan in Sint-Niklaas.

Bedankt!
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

eugeen schreef:

Vraag 278
Je hebt goed voor. Daarom is het antwoord dat je moet geven B (NIET JUIST) Jij en de site zijn dus correct
Maar de vraag is toch of de blauwe wagen voorrang heeft op hij die van rechts komt? EN dat moet dan toch 'JUIST' zijn omdat de auto van rechts een manoeuvre moet uitvoeren om op de baan te geraken?
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: De bestuurder van de blauwe auto heeft op dit kruispunt voorrang op bestuurders die van rechts komen.
Plaats reactie