Hulp bij theorie

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gwenneke
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 feb 2006, 00:00

Hulp bij theorie

Bericht door Gwenneke »

Hey

Heb gisteren besloten om theorie te beginnen studeren. heb hier ook nog een nieuwe boek liggen van de autorijschool.

Maar ik vraag mij echt af, hoe pakken jullie dat aan? Leren jullie echt iets van buiten of lezen jullie dat goed en als je geen fouten meer maakt, kan je dan alles?

Tips zijn enorm welkom
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

hier op de site kan je vragen oplossen en blijven oplossen tot je het kent en neem van me aan dat je er ver mee komt
ook heb je het boek niet nodig het wordt je hier allemaal haarfijn uitgelegd en is 10 keer duidelijker dan in het boek en ook wordt alles bijgewerkt en dat heb je niet bij een boek
Ik ben danks zij de site ook geslaagd en dat wel van de eerste keer en ik had dat nooit durven geloven
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het is wel belangrijk dat je de theorie grondig kent vooraleer je de vragen gaat oplossen. Anders leer je alleen maar de vragen, en daar kom je er niet mee op het examen.

Sommige dingen in het verkeersreglement lijken logisch, en kun je dan ook gemakkelijk onthouden als je ze één keer gelezen en begrepen hebt. Maar er valt helaas ook heel wat uit het hoofd te leren.

Wat daarbij helpt, is telkens vóór je een nieuw stukje aanvat, het vorige te herhalen.

Wat het meeste helpt, is de motivatie. Als je het verkeersreglement alleen maar wil leren om aan een rijbewijs te geraken, dan wordt het een zware dobber. Je moet het verkeersreglement leren omdat je later op een correcte, vlotte en veilige manier wil kunnen deelnemen aan het verkeer. Met dat doel voor ogen heb je de wil en de interesse om te weten hoe het moet, en gaat het leren gemakkelijker.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Lees eens heel goed op onze site LEERMETHODE
Als je deze heel goed volgt zul je er wel van de eerste keer door zijn.
Plaats reactie