examenvraag onduidelijk?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
partanimalleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2006, 00:00

examenvraag onduidelijk?

Bericht door partanimalleke »

Beste,

In volgende afbeelding stond de vraag hoeveel je er maximaal mag rijden, maar op de afbeelding is deze toch niet duidelijk?

http://users.telenet.be/partanimalleke/onduidelijk.JPG

viendelijke groeten,
Wendy
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Als je de vragen reeks per reeks maakt, dan is dit vraag 282.
Daar zal je merken dat het juiste antwoord 120 km/uur is.

Om een duistere reden is bij de ad randum vragen bij deze vraag als juist antwoord 90 km/uur aangeduid. Dat is dus fout in het programma en deze zal rechtgezet worden.

Dank voor het melden.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Ik weet niet ofdat Wendy dat bedoelde, maar voor mij was het eigenlijk niet duidelijk hoe je met zekerheid kon zeggen ofdat het een snelweg of een autoweg is, omdat er geen bord bij staat. Hoe kan je dat zien?
Ik ken toevallig die weg en wist het daarom.
svenn
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 dec 2005, 00:00

Bericht door svenn »

posting gewist door svenn

Laatst aangepast door svenn op Za Jul 08, 2006 11:28 am, in totaal 1 keer bewerkt
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Afbeelding

Rechtdoor is E314 (Zie foto) = autosnelweg.
Het is duidelijk geen autoweg.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Svenn, je hebt gelijk en ik zou dat ook gezegd hebben, maar vooral omdat mijn ervaring is dat een snelweg erzo uit ziet, met dat bord enzo.
Maar om eerlijk te zijn, ik wist niet zeker ofdat een blauw bord met witte letters voorbehouden is voor snelweg of ook kan voorkomen op de autoweg. Kan een gebrek van mijn kant zijn, dat weet ik niet.

Beste Eugeen, ik heb met deze resolutie op mijn 19 inch scherm de grootste moeite om te kunnen lezen dat het een E-weg is, ms wordt verwacht dat de mensen weten dat E-wegen altijd in het groen staan. Ik was er ook niet zeker van ofdat E-wegen alleen op snelwegen voorkomen. Als ik als passagier in de auto zit, let ik niet op die zaken en ik kom niet zo vaak op de snelwegen.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Dit is hoe de examenvragen worden gesteld.
De kandidaat moet de foto goed bekijken.
Hij heeft geleerd dat een bord 'Exxx' een autosnelweg is.
Hij weet ook dat je op een autosnelweg 120 km/uur mag rijden.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

BBB schreef: ik wist niet zeker ofdat een blauw bord met witte letters voorbehouden is voor snelweg
Reglementair kunnen die borden op elke openbare weg geplaatst worden. Het is de aanduiding E314 op groene achtergrond die erop wijst dat je een autosnelweg aan het volgen bent.
Quote: ik heb met deze resolutie op mijn 19 inch scherm de grootste moeite om te kunnen lezen dat het een E-weg is
Probeer dan eens met een resolutie van 640 x 480 op dat 19" scherm, dan lukt het best wel.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Jozef, ik heb een resolutie van 1024x768, en een behoorlijk goede grafische kaart. Geen topper, maar nog maar een paar maanden oud. (type raedon 9800 de nieuwste versie)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

BBB schreef: Jozef, ik heb een resolutie van 1024x768
Dan moet het toch nog lukken op een 19" scherm, anders zou ik je uitnodigen eens een oogarts te raadpelgen.

Ik doe het op mijn leeftijd (53) nog met een 17" scherm en een resolutie van 1280 x 1024. Weliswaar met een aangepaste bril.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Ik ben bijziend (-.5, -1.5), dus kan zelfs van dichterbij nog scherp zien.
Maar ik zie de E als een vlek. Ms toch de grafische kaart, of kijk jij bij de vraag zelf? Ik neem aan dat de foto hier op het forum dezelfde resolutie heeft en grootte als bij de vraag.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ BBB:

Als je op een 19" scherm met slechts een resolutie van 1024 x 768 het beeld nog altijd niet scherp ziet, dan blijf ik erbij dat je eens een oogarts moet raadplegen. Persoonlijk advies: Dr. Haverbeke in het Sint-Augustinusziekenhuis.

Normaal moet je op zo een groot scherm namelijk gemakkelijk een resolutie van 1280 x 1024 aankunnen, en zelfs meer.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Jozef, wees gerust. Er is niets ernstigs mis met mijn ogen.
Ik ben vorig jaar naar de opticien geweest, mijn eerste bril gekocht en uit de metingen bleek -.5 en -1.5. Niet best, maar toch ook zeker geen probleem.
Bleek helaas wel dat mijn ogen niet 100% te corrigeren zijn met bril, vooral rechts. Maar allé, ik lig daar niet wakker van. Zolang ik alles kan zien wat ik moet kunnen zien.
Ik draag ook alleen een bril tijdens colleges, zelfs dan nog kan je soms niet het handschrift van de profs ontcijferen
Ik denk dat ik zonder bril wel door de ogentest kom van theorie, niet?
Iemand die daar meer van weet?

Voor iedereen die dit leest: Sla de afbeelding van het forum eens op in "my pictures" en open het met bijv. microsoft photo editor.
Dan kan je de foto vergroten. Zien jullie daar een E in? Ik heb het vergroot naar 200%, 400%, en vooral blokjes zichtbaar.
Probeer maar eens. De resolutie van deze foto zelf is gewoon niet genoeg.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Sla de afbeelding van het forum eens op in "my pictures" en open het met bijv. microsoft photo editor.
Dan kan je de foto vergroten. Zien jullie daar een E in? Ik heb het vergroot naar 200%, 400%, en vooral blokjes zichtbaar.
Als je de afbeelding vergroot, dan worden het inderdaad blokjes, omdat deze foto dit formaat heeft.

Ik hoop in ieder geval dat jij je theorie-examen al hebt afgelegd. Als je aan de hand van tal van zaken op deze afbeelding niet kan veronderstellen dat dit over een autosnelweg gaat, dan ga je met een aantal foto's op het examen ook problemen hebben.

Op een doorsnee computer met gewone kwaliteit zie je dat op het grote bord een groen bordje hangt. Ik zie daar op mijn scherm zelfs E314 op staan. Maar zelfs als je niets kunt lezen, zie je nog dat het groen is.
partanimalleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 feb 2006, 00:00

Bericht door partanimalleke »

ik wist wel dat het een autosnelweg was, maar zag de rede niet waarom je geen 120 km/u mocht rijden, zag alleen dat bij die afrit een warte pijl stond met daarachter een onduidelijk bord van 90 km/u aangeduidt. Bleek dat volgens het programma 90 zou geweest hebben, maar ik had eignelijk wel gelijk =p
Plaats reactie