Vraag 10 bij wegmarkeringen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Jim, let bij deze vragen over het veranderen van baan na voorsorteren erop ofdat er sprake is van een stippellijn of een hele lijn. eiden komen voor bij voorsorteervlakken en dus bij de examenvragen. Bij vraag 10 is er inderdaad sprake van stippellijnen en mag je dus (in Belgie althans) nog veranderen tot aan het kruispunt zolang het geen gevaarlijke situatie oplevert.
Ook altijd goed alle antwoorden lezen, het is heel goed denkbaar dat de keuzemogelijkheden zijn:
A ja, je mag nog inhalen
B Ja, je mag nog inhalen indien je geen andere bestuurders hindert.
Dit is een algemene tip bij alle vragen. Het is meerkeuze, dus soms proberen ze je op het verkeerde been te zetten.
Jim

Vraag 10 bij wegmarkeringen

Bericht door Jim »

Geachte,

Ik was op uw fantastische website bezig te oefenen voor mijn rijbewijs B toen ik iets opmerkte.
Bij vraag 10 van de wegmarkeringen volgt de grijze wagen een rijstrook met rechte pijlen.
Is het mogelijk dat de linken verwisseld zijn? Want de reden die bij het foutieve antwoord staat zou antwoord B normaal tegenspreken. Dus is A toch het juiste antwoord, niet?

met vriendelijk groeten
Jim
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

WEGMARKERINGEN VRAAG 10

Beste,

Wat op onze site staat is juist om volgende reden:
Vermits de auto zich nog niet op het kruispunt bevindt, maar op weg naar het kruispunt, mag hij nog van rijstrook verwisselen, omdat er geen doorlopende witte streep getrokken is.

Zoals het antwoord zegt dat verschijnt als je foutief antwoordt, mag die auto dat NIET MEER doen, van zodra hij zich OP HET KRUISPUNT ZELF BEVINDT
Jim

Bericht door Jim »

Hartelijk dank!
GRO
Administrator
Berichten: 12760
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

BBB schreef: Het is meerkeuze, dus soms proberen ze je op het verkeerde been te zetten.
Zouden wij echt niet durven
Plaats reactie