Examenvraag stopvlak voor fietsers

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Myriam
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2006, 00:00

Examenvraag stopvlak voor fietsers

Bericht door Myriam »

Hallo,

bij het het oefenenvan de examenvragen, waar de computer 50 vragen kiest, vond ik de vraag:

Waar moet je stoppen (wanneer er een stopplaats is voor fietsers), wanneer het licht op rood staat:

En dan krijg je keuze:

A. voor de eerste stopstreep
B. voor de eerste stopstreep

Misschien moeten jullie dat even aanpassen, want wanneer je antwoord B kiest dan is je antwoord verkeerd!

Groetjes,

Myriam
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Zoals je waarschijnlijk wel begrepen hebt, je hebt hier een voorsorteervlak voor fietsers. Ik denk dat jouw probleem is dat je in de war bent met wat de eerste en tweede streep is, het is maar vanwaar je telt. Eugeen bedoelt met de eerste streep de eerste streep die de automobilist nadert, dus die achter het fietsvlak, en het antwoord is dus goed.
Ik geef toe, het was beter geweest als ze op de weg A en B hadden gezet zodat dat misverstand niet zou kunnen ontstaan, maar eigenlijk toch wel logisch voor mij.
Myriam
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 feb 2006, 00:00

Examenvraag stopvlak voor fietsers

Bericht door Myriam »

Nee, ik weet heel goed wat een stopplaats voor fietsers inhoud en waar je moet stoppen!

Het probleem is dat je niet kan kiezen als er tweemaal hetzelfde antwoord staat, snap je, BBB?

Je kan toch niet kiezen tussen twee mogelijkheden, wanneer die hetzelfde zijn?

Mogelijkheid A: de eerste stopstreep
Mogelijkheid B: de eerste stopstreep

Groetjes,

Myriam
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Dit probleempje is al eens eerder gemeld en waarschijnlijk is eugeen het vergeten om het aan te passen

Hij zal het bij gelegenheid dus wel doen hoop ik
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hallo Myriam,

In die vraag zit inderdaad een foutje omdat er tweemaal hetzelfde antwoord staat. Om technische redenen kan ik dat momenteel niet aanpassen.
Sorry

Wanneer je de vragen reeks per reeks maakt, dan merk je dat ze daar juist gesteld is.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Dat is dan de reden dat het bij mij wel goed ging.
Ik heb die vraag enkel in de reeks gemaakt.
Voor mijn examen vragen had ik alleen nog maar 0 fouten de laatste keren, dus toen maar gestopt met oefenen.
Ik dacht dat je een typefout had gemaakt Myriam en er eerste en tweede moest staan omdat het in de reeks wel goed staat zoals Eugeen zegt.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

BBB schreef: Ik dacht dat je een typefout had gemaakt
Dat dacht ik ook toen ik op een examen bij het leger de vraag kreeg: "Kan je met wapen X door een betonnen muur van 30 cm dikte schieten? Zo ja, waarom niet?"
Plaats reactie