rijbewijs b

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
murat

rijbewijs b

Bericht door murat »

ik ben al 11keer mijn rijbewijs gaan afleggen maar ik heb ze nog niet gehaalt ik leer dagen aan het stuk dat komt niet in mijn hooft wat moet ik doen
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Heb je het over je theorie?
Les volgen bij de rijschool en hulp vragen van iemand die het je stap stap kan uitleggen, zowel de theorie als de vragen. Schrijf op welke vragen je fout hebt en leg aan die ander uit waarom je het fout dacht, zodat de ander je manier denken begrijpt en de fouten kan opsporen.
Als je iets uit je hoofd wilt leren is het belangrijkste dat je het vaak herhaalt binnen een korte tijd, het liefst binnen dagen maar uiterlijk binnen weken. Ook moet je niet teveel ineens doen, want dan zie je door de bomen het bos niet meer. Beter 4 uur aan 1 hoofdstuk besteden en dat je het perfect begrijpt dan alles slordig afwerken. Als je 100 keer slecht leert, dan weet je na 100 keer nog niets.

En werk aan je d/t fouten, want die maak je toch wel echt wat te veel
gehaald (mijn gehaalde rijbewijs) hoofd (hoofden)
Het is maar een vriendelijke tip.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: herinnen, hartsikke, misshien


Welkom BBB wat ik hierboven in quote geschreven heb is maar om je te plagen

Ik vind het fijn dat je Murat eventueel wilt helpen en hoop dus dat ik van jou ook nog veel post mag verwachten.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: En werk aan je d/t fouten, want die maak je toch wel echt wat te veel Wink
gehaald (mijn gehaalde rijbewijs) hoofd (hoofden)
Het is maar een vriendelijke tip.
Beste gast,

Zoals je misschien gezien hebt is de poster zijn naam Murat wat mij doet vermoeden dat voor hem de nederlandse taal niet zo gemakkelijk is als voor jou.
(ook ik maak regelmatig schrijffouten)

Ik heb meer moeite met de mensen die wel perfect kunnen schrijven maar het niet willen (niet op jou bedoeld maar wel op vele anderen)

En ook op gasten die het vertikken om hun een naam toe te kennen
(wel op jou bedoeld ) maar niet kwaad bedoeld

@ Murat,
Quote: Les volgen bij de rijschool en hulp vragen van iemand die het je stap stap kan uitleggen, zowel de theorie als de vragen. Schrijf op welke vragen je fout hebt en leg aan die ander uit waarom je het fout dacht, zodat de ander je manier denken begrijpt en de fouten kan opsporen.
Dit is wel een goede tip
Quote: Als je iets uit je hoofd wilt leren is het belangrijkste dat je het vaak herhaalt binnen een korte tijd,
Ik ben geen voorstander om dingen van buiten te leren, Ik vraag van mijn leerlingen dat ze mij begrijpen als je weet hoe het in elkaar zit en vooral waarom het zo in elkaar zit dan hoef je niets van buiten te leren.

Vandaar dat de eerste tip van onze "gast" wel belangrijk is
"iemand zoeken die je uitlegt waarom je fout denkt"

Veel succes,
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Murat,

Zoals Gast schreef, bedoelde hij zijn opmerking over je taal enkel als een vriendelijke tip. Laat het feit dat je nog wat fouten in het Nederlands maakt je er vooral niet van weerhouden om hier verder te komen posten.

Als je de leermethode volgt die op deze site uitgelegd staat, ben je al een heel eind op goede weg. Maar een beetje begeleiding kan natuurlijk altijd helpen. Kies dan wel iemand uit die zelf het verkeersreglement goed kent, zodat je geen verkeerde dingen leert.

Je mag hier vragen stellen zoveel je maar wil, we zullen ze altijd met plezier beantwoorden.

Ik duim voor jou. Je bent niet de enige die al zo dikwijls examen is gaan afleggen hoor. Veel goede moed!
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Wel, bij deze mijn gebruikersnaam toegevoegd, gewoon niet aan gedacht. Je hebt gelijk dat dat beter is. Deze naam zal ik ook consequent gebruiken.

Ik had er niet op gelet dat zijn naam Murat is, wat inderdaad Marokkaans is, mijn fout. Maar wees gerust, ook ik vind die spelfouten zeker geen ramp, het is maar dat ik hem er op wilde wijzen en hem aan de truukjes wilde herinnen, anders komt hij bij sommigen (niet bij mij!) onnodig dom over en dat vind ik gewoon jammer voor hem. Murat, je moet je dat ook niet aantrekken, niemand is perfect en ik zeker niet.

Je hebt er zeker gelijk in dat het gaat om het begrijpen van de regels, en je moet ze inderdaad niet van buiten blokken zonder inzicht, maar uiteindelijk zijn er ook veel zaken die je simpelweg van buiten moet leren zoals afstanden en afmetingen. Bovendien, zowel voor het onthouden als het verkrijgen van inzicht is het veel in een korte tijd noodzakelijk, ik wilde zeker niet suggereren dat je alleen maar van buiten moet leren. Ik erger me erzelf aan dat daar in het vlaams onderwijs zo de nadruk opligt en ben daar niet bepaald fan van.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

nog een ding,

de beste manier om aan je spelling te werken is inderdaad vooral veel blijven posten op het forum. Hartsikke goed dat je dat doet, ook al maak je wat spelfouten
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Oh Murat, ik bedenk me nog een goede tip,
Als je vertelt in welke plaats je woont kan misshien iemand van het forum je wel wat extra helpen met je theorie. Ik zit zelf in Leuven, kans is klein maar mocht je daar toevallig ook wonen dan wil ik je best wel wat helpen.
Plaats reactie