Vraag nr 10969

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
julia

Vraag nr 10969

Bericht door julia »

Waarom mag je de auto niet in vrijloop naar het kruispunt laten bollen als je ziet dat het verkeerslicht op rood gaat? Een kennis van mij moest zijn praktijk examen opnieuw doen juist omdat hij dat niet had gedaan. Van de examinator moest hij dus wel in vrijloop naar het kruispunt bollen.

Vraag: Je ziet in de verte het verkeerslicht op rood gaan. Mag je de auto in vrijloop (uit versnelling) naar het kruispunt laten bollen.
Antwoord: NEEN.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag nr 10969

Bericht door de rijprof »

Waarom mag je de auto niet in vrijloop naar het kruispunt laten bollen als je ziet dat het verkeerslicht op rood gaat? Een kennis van mij moest zijn praktijk examen opnieuw doen juist omdat hij dat niet had gedaan. Van de examinator moest hij dus wel in vrijloop naar het kruispunt bollen.
Jouw kennis zal dat dan toch verkeerd begrepen hebben.
Je moet zoveel en zo lang mogelijk ook op de motor remmen door een versnelling te nemen die best past en het koppelingspedaal omhoog te halen waarbij je het ontkoppelingspedaal pas indrukt als je in heel lage toerentallen komt (-1000 t/m).

Losbollen of freewheelen is op een examen uit den boze.
Nadelen: slechte wegligging, minder stabiliteit, minder geleidelijk afremmen, minder remvermogen, oververhitting van remmen, langere remafstand, veel slijtage van remschijven en remblokken, niet ecologisch.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Ebu26
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 mei 2019, 23:46

Re: Vraag nr 10969

Bericht door Ebu26 »

de rijprof schreef: 15 feb 2018, 22:31 Je moet zoveel en zo lang mogelijk ook op de motor remmen door een versnelling te nemen die best past en het koppelingspedaal omhoog te halen waarbij je het ontkoppelingspedaal pas indrukt als je in heel lage toerentallen komt (-1000 t/m).

Losbollen of freewheelen is op een examen uit den boze.
Nadelen: slechte wegligging, minder stabiliteit, minder geleidelijk afremmen, minder remvermogen, oververhitting van remmen, langere remafstand, veel slijtage van remschijven en remblokken, niet ecologisch.
Heel interessant, maar waarom staat al dit niet in de theorie lessen op de website onder Les 31 in Varia?
Inazuma
Berichten: 11333
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag nr 10969

Bericht door Inazuma »

staat allemaal in praktijkboek bij mijn weten ...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag nr 10969

Bericht door GRO »

Heel interessant, maar waarom staat al dit niet in de theorie lessen op de website onder Les 31 in Varia?
Ik denk dat dit in geen enkel theorieboek staat. Dat is typisch praktijk.
Waarom men tijdens het theorie examen soms vragen stelt die met praktijk hebben te maken, is voor velen een raadsel.
Plaats reactie