Is theorie op de site voldoende

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Aline
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2005, 00:00

Is theorie op de site voldoende

Bericht door Aline »

Als ik alle theorie die te vinden is op deze site ken, moet ik me dan geen zorgen meer maken en niet meer twijfelen over mijn Theorie examen? Ofis er nog een heleboel dat ik over het hoofd zie?

Aline
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste Aline,

Studeer eerst aandachtig de theorie op deze site. Met aandachtig bedoel ik: let op de details.

Voorbeeld: het verbodsbord C35.

Afbeelding

Als je alleen maar weet dat het een inhaalverbod inhoudt, kom je er niet op het examen. Je moet over dit bord 3 dingen weten:

Langs waar mag er niet ingehaald worden? Antwoord: langs links. Het inhalen geschiedt rechts wanneer de in te halen bestuurder te kennen heeft gegeven dat hij voornemens is links af te slaan of zijn voertuig op te stellen aan de linkerkant van de openbare weg en zich naar links begeven heeft om deze beweging uit te voeren. Een dergelijke bestuurder mag je hier dus wel langs rechts inhalen.
Welke voertuigen mogen er niet ingehaald worden? Antwoord: een gespan of een voertuig met meer dan twee wielen.Tot waar geldt het bord? Antwoord: tot aan het volgend kruispunt (behalve indien het al eerder opgeheven wordt door een verkeersbord C37 of C46).C37Afbeelding C46Afbeelding

Heb je de theorie aldus grondig bestudeerd, dan maak je de oefenvragen. Behaal je hierop een goed resultaat (op het examen heb je 40 vragen je mag maximum 8 fouten maken, doch slechts 1 fout die een zware overtreding inhoudt), dan mag je met een heel gerust gemoed naar het examen gaan. Het is dan enkel nog een kwestie van op het examen de vragen aandachtig te lezen. Soms luidt een vraag bijvoorbeeld "Wie mag er niet deze straat inrijden?", en heeft de kandidaat het woordje "niet" overlezen, met een fout antwoord als gevolg.

Diegenen die daarentegen enkel de vragen en antwoorden uit het hoofd leren, kunnen er niet zeker van zijn dat ze op het examen zullen slagen. Het rode en het blauwe autootje bij een vraag op deze site kunnen op het examen omgewisseld zijn, de vraag kan iets anders gesteld zijn. Het komt er dus op aan de theorie niet alleen te kennen, maar ze ook in alle mogelijke omstandigheden correct te kunnen toepassen.

Als je nog vragen hebt: vuur ze maar af!

Veel goede moed bij het studeren en succes op het examen!
Plaats reactie