3 maanden of 9 maanden?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Fr@nk
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 okt 2017, 20:35

3 maanden of 9 maanden?

Bericht door Fr@nk »

Hallo,

Ik heb vandaag mijn voorlopig rijbewijs gehaald in Brussel, moet ik nu 3 maanden of 9 maanden wachten voordat ik praktijk examen kan doen? Ik weet dat het sinds 1 oktober in Vlaanderen 9 maanden is, maar weet niet of dit voor heel Belgie geldt.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 3 maanden of 9 maanden?

Bericht door de rijprof »

Geldt niet voor het Brussels gewest en Wallonië.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Katelijn2

Re: 3 maanden of 9 maanden?

Bericht door Katelijn2 »

En als je theorie nu in Vlaanderen gedaan hebt, en praktijk in Brussel wil doen?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: 3 maanden of 9 maanden?

Bericht door GRO »

Speelt geen rol.
Je mag kiezen waar je praktijkexamen gaat doen.
Katelijn2

Re: 3 maanden of 9 maanden?

Bericht door Katelijn2 »

En als je nu van 36M naar 18M gaat, is het dan wederom 9 maand stage. Dat zou echt absurd zijn als je een voorlopig rijbewijs al hebt, en dus al ervaring hebt opgedaan.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 3 maanden of 9 maanden?

Bericht door Benny Stinkens »

Katelijn2 schreef: 19 okt 2017, 19:54 En als je nu van 36M naar 18M gaat, is het dan wederom 9 maand stage. Dat zou echt absurd zijn als je een voorlopig rijbewijs al hebt, en dus al ervaring hebt opgedaan.
De maanden stage die je met je eerste voorlopig rijbewijs hebt gedaan tellen mee voor de 9 maanden. :idea:
Iemand die dus reeds 35 maanden gereden heeft met zijn eerste voorlopig rijbewijs heeft reeds ruim 9 maanden stage achter de rug die meetellen. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie