Boek

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
pastavebee
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2017, 15:52

Boek

Bericht door pastavebee »

Ik heb nu 2 keer mijn examen afgelegd. En na voeding dit boek enzo gelezen te hebben had ik nog meer fouten dan ervoor. En dan kreeg ik zelfs vragen met verkeersborden die niet eens in het boek staan. Bvb een onder bord met half gesloten cirkel met een streep in en dat je daar met een elecktishe auto moogt parkeren en dat je daar met lpg mag parkeren. :evil:
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Boek

Bericht door Jozef »

Even geduld, GRO is wellicht best geplaatst om je op het goede spoor te helpen. :wink:
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Boek

Bericht door GRO »

Beste,
Op de pagina ONZE LEERMETHODE staat dat je de leerstof op drie mogelijke manieren kunt aangeleerd krijgen.
1. Door het filmpje bij elke les te bekijken
2. Door de theorie onder het filmpje na te lezen.
3. Door de oefenvragen bij een les te maken.
Als je die leermethode goed had gevolgd, dan was je die vraag ondermeer bij de ofenvragen bij les 27 tegengekomen.
(Zit trouwens ook in de proefexamens met een andere afbeelding).

https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... eermethode

Onze methode is een audiovisuele methode:
Film bekijken en beluisteren - hoofdstuk nalezen op site of in boek - oefeningen bij dat hoofdstuk maken.
Een boek twee of drie keer lezen is niet meteen onze methode.
pastavebee
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2017, 15:52

Re: Boek

Bericht door pastavebee »

Waarom staat dat bord dan niet in het boek. In februari deden ze er bij de boekhandel zo moeilijk over dat het boek er niet was omdat het aangepast zou worden aan de nieuwe regels en dan staan die borden er nog niet eens in.
pastavebee
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2017, 15:52

Re: Boek

Bericht door pastavebee »

Heb die filmpjes niet kunnen bekijken omdat ik niet de tijd heb. Ik moest het nu al tussendoor op de trein enzo lezen. Heb nog een elektro winkel te runnen ook.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Boek

Bericht door GRO »

Beste,
Als je in een boekenwinkel kiest voor een boek waar op de kaft duidelijk vermeld staat dat het gebaseerd is op een audio-visuele methode, dan is het wel de bedoeling dat je het ook zo gebruikt.
- Filmpje van een les bekijken. (5 min)
- Theorie van die les nalezen op de site van het boek of in het boek. (4 min)
- Oefeningen bij die les maken. (10 min)
Op 20 min ken je een les.

Zaken kunnen aangeleerd worden via het filmpje. Extra herhaling of soms extra info vind je bij het nalezen van de theorie. Extra herhaling en af en toe nog iets nieuws heb je ook nog via de oefenvragen.
Wie die methode volgt kent de volledige theorie en heeft het ook nog grondig ingeoefend op een uur of 12.

Als je die methode niet wil volgen, dan moet je natuurlijk geen boek kopen dat volgens die methode werkt, maar een gewoon handboek.
pastavebee
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2017, 15:52

Re: Boek

Bericht door pastavebee »

Misschien kan je uit beroepsfierheid toch je boek volledig schrijven. Maar ik vond het al verdacht dat je enkel maar goeie recensies terug vond op het forum. Want dit stuk vind je er niet tussen op het forum. En ik vertrek thuis om 8 uur smoren en ben pas terug thuis rond 20 uur savons en dan nog eten enzo. Dan is het al ver tijd om te gaan slapen. Dan vraag ik mij af waar ik nog 12 uur wat trouwens niet juist is want ik heb er langer over gedaan voor het boek alleen. Nog moet vandaan halen. Musschier moet je zorgen dat alle recensies leesbaar zijn en niet enkel de positieve want echt veel uitleg krijg je niet zelfs in de winkel niet. Dan had ik het bij het forum kunnen weten maar niet dus. Zo kan ik ook veel van die boeken verkopen.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Boek

Bericht door bert.covens »

pastavebee schreef: 06 jul 2017, 18:45 Heb die filmpjes niet kunnen bekijken omdat ik niet de tijd heb. Ik moest het nu al tussendoor op de trein enzo lezen. Heb nog een elektro winkel te runnen ook.
pastavebee schreef: 08 jul 2017, 10:11 Misschien kan je uit beroepsfierheid toch je boek volledig schrijven. Maar ik vond het al verdacht dat je enkel maar goeie recensies terug vond op het forum. Want dit stuk vind je er niet tussen op het forum. En ik vertrek thuis om 8 uur smoren en ben pas terug thuis rond 20 uur savons en dan nog eten enzo. Dan is het al ver tijd om te gaan slapen. Dan vraag ik mij af waar ik nog 12 uur wat trouwens niet juist is want ik heb er langer over gedaan voor het boek alleen. Nog moet vandaan halen. Musschier moet je zorgen dat alle recensies leesbaar zijn en niet enkel de positieve want echt veel uitleg krijg je niet zelfs in de winkel niet. Dan had ik het bij het forum kunnen weten maar niet dus. Zo kan ik ook veel van die boeken verkopen.
Ik heb uiteraard enorm veel respekt voor iemand die lange dagen hàrd moet werken.

Maar je kan toch moeilijk verwachten dat een boek herschreven wordt omdat jij onmogelijk de nodige tijd kan vinden om het boek op een deftige manier te lezen en de leerstof grondig in te studeren ....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Boek

Bericht door GRO »

Beste,

De gratis code die in je handboek staat is 14 dagen geldig.
Als je op 14 dagen tijd, niet de tijd vind om van elke les:
- het filmpje te bekijken (max 5 min)
- de tekst daarna op de site of in je handboek na te lezen (4 min)
- en de oefeningen die bij die les horen op te lossen (gemiddeld 10 min)
of dus 20 min per les maal 31 lessen = minder dan 12 uur, dan ga jij nooit de tijd vinden om nadien te leren rijden.

Dit boek is niet gemaakt om in te lezen, zoals jij schreef dat je gedaan hebt. Dit boek is een onderdeeltje van een leermethode en die moet je volgen als je wilt slagen.

En neen, in de nieuwe druk heb ik dat bord ook niet gezet. Leerlingen die de audiovisuele methode volgen komen dat bord tegen.

Daarenboven moet van mij niemand een boek kopen. De volledige inhoud staat gratis op het internet.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Boek

Bericht door Jozef »

pastavebee schreef: 08 jul 2017, 10:11 En ik vertrek thuis om 8 uur smoren en ben pas terug thuis rond 20 uur savons en dan nog eten enzo.
En dat doe je dan waarschijnlijk ook nog 7 dagen per week?
pastavebee
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 jun 2017, 15:52

Re: Boek

Bericht door pastavebee »

5 van de 7 in mijn elektro winkel en daarnaast werk ik ook als sidekick bij revu shows
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Boek

Bericht door bert.covens »

Wat was eigenlijk je verwachting toen je het boek aanschafte ? Dat het zou volstaan om het boek aan te kopen om er 's alrap vijf minuutjes in te bladeren en het daarna op te bergen in de kast of onder je hoofdkussen te verstoppen ? Er bestaan diverse manieren om de theorie ingestudeerd te krijgen. Maar er is er geen enkele die jou enige ernstige garanties kan bieden zonder dat jij daar de nodige tijd voor vrijmaakt.

Je zal hier zeker hulp vinden als er nog zaken uit de theorie zijn waarmee je nog worstelt. Maar welke hulp hoop je hier te vinden ? Een soort toverstafje om de theorie te doorgronden zonder dat het jou tijd kost om te studeren ? Daar kan helaas niemand hier je mee helpen : dergelijke toverstafjes bestaan niet.

Je zal dus toch op één of andere manier de nodige tijd moeten vrij maken om de leerstof in te studeren. Of je dat nu via déze leermethode met dit praktijkboek en site doet, of via het werk van een andere uitgever, of via de rijschool, of op welke manier dan ook. Ik wil niemand onderschatten, maar het is écht niet realistisch te denken dat er een methode bestaat die jou binnen de vijf minuten klaarstoomt voor je theorie-examen.

Trouwens, als je nadien aan je praktijkopleiding begint, zal je ook de nodige tijd moeten nemen om deftig te leren autorijden en op een correcte manier aan het verkeer deel te nemen. Anders zal het ook geen zin hebben om op praktijkexamen te gaan. En ja, dat zal aanzienlijk méér uren tijd (en kilometers rij-ervaring) kosten dan de uurtjes die je nu nodig hebt ter voorbereiding op je theorie-examen.

Of zal het straks ook nog de schuld zijn van je autodealer omdat jij géén tijd hebt om deftig te leren rijden met je wagen ?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Boek

Bericht door Jozef »

Wat tijd betreft, bestaan en geen armen en rijken: we hebben allemaal gemiddeld 24 uren per dag.

Meestal is het probleem geen kwestie van tijd, doch van prioriteit.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Boek

Bericht door de rijprof »

Als je graag een rijbewijs wil, moet je er tijd voor maken.

Je kan ook in stukjes en brokjes leren, al was het maar een half uurtje per dag, gespreid over enkele weken en naar het einde toe doe je extra oefenvragen om jezelf te testen.
Je hebt nu eenmaal een beetje basiskennis theorie nodig om behoorlijk met een auto te kunnen rijden.

Hoe lang je er over doet om die kennis te vergaren, speelt geen rol.
Denken dat je gauw-gauw even het theorie-examen kan gaan afleggen zonder voorbereiding is ijdele hoop.

Tip: als je met iemand meerijdt, zet je vooraan en volg het verkeer mee.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie