De nieuwe manoeuvres.. Help?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Skeilah
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2014, 17:24

De nieuwe manoeuvres.. Help?

Bericht door Skeilah »

Hallo!

Dus, ik heb deze vrijdag een 'yolo' examen ingepland. In eerste instantie wou ik mijn rijbewijs laten vervallen en in september alles opnieuw doen en met de rijschool alles doen, maar ineens werd ik gebeld door het examencentrum. Ik had mezelf een maand geleden op de wachtlijst gezet en er was plaats vrijgekomen. Zonder verder na te denken heb ik gezegd dat ze me er op mochten zetten, en nadien dacht ik bij mezelf dat ik niet alle nieuwe manoeuvres heb geleerd. Vooruit en achteruit inparkeren kan ik wel, maar hoe zit dat met achteruit rijden? Moet dat echt op de openbare weg? En hoe moet ik kijken, en hoe moet ik doen als er dan een auto komt? Ik word helemaal gek als ik niet weet hoe iets werkt dus ik hoopte via hier even een antwoord te krijgen betreffende die nieuwe manoeuvres. Alvast bedankt!

Skeilah
Skeilah
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2014, 17:24

Re: De nieuwe manoeuvres.. Help?

Bericht door Skeilah »

Oeps ik heb dit bericht in theorie gezet ipv praktijk... Kan dit nog verplaatst worden? :P
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: De nieuwe manoeuvres.. Help?

Bericht door de rijprof »

Achteruit rijden is net het gemakkelijkste. Gewoon stoppen en ongeveer 10 meter rustig recht achteruit (weinig of niet aan het stuur draaien).
Je mag 1 maal herpositioneren (even vooruit rijden) voor zover dat nodig zou zijn...
Als er een auto of andere weggebruiker achter je aankomt, dan stop je, geef je voorrang en als dat niet kan, rij je verder en wordt het manoeuvre ergens anders hervat.
Simpel, niet?

Meer info vind je op : www.derijprof.be/manoeuvres.htm
Of op de site van GOCA
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie