gebuisd praktijk voor 1fout

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Tauri
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2017, 00:41

gebuisd praktijk voor 1fout

Bericht door Tauri »

goeiedag,
Ik heb gisteren mijn praktijkexamen afgelegd, ik had de fout gemaakt om op het einde van het examen een bocht te kort te nemen (over tegengestelde rijvak) tijdens het links inslaan. Na het examen vertelde de begeleider van de rijschool me dat ik zeer goed had gereden, enkel natuurlijk die bocht. Uiteindelijk heeft de examinator me dan gebuisd. Ze vertelde me dat ik buiten die slechte bocht nog andere dingen fout had gedaan zoals dat ik te weinig keek wat ik juist iedere keer overdreven deed zodat dit zeker geen opmerking kon zijn... maarja. Ik vind zelfs dat de examinator totaal niet oplette wat ik deed, ze was steeds aan het praten/flirten met mijn begeleider waardoor ze zelfs iedere keer pas de laatste seconde zei welke kant ik op moest. Ik vind het onterecht dat ik gebuisd ben voor 1 stomme fout en vraag me af of er geen mogelijkheid is om tegen de uitslag van haar in te gaan? Ik hoor wel dat je naar de hoofdexaminator kunt stappen maar wie gelooft die eerder, een examinator of mij...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: gebuisd praktijk voor 1fout

Bericht door Benny Stinkens »

Als je naar de hoofd examinator had willen stappen, had je dat beter meteen gedaan.
Eigenlijk had je instructeur dat beter samen met jou gedaan als hij het met jou eens is. :idea:

Wat is zijn/haar mening hier over :?:
Met een instructeur die praat met een examinator is niets mis mee, maar als dit ten koste gaat van al dan niet tijdelijke instructies zou de instructeur best het gesprek afblokken. :idea:

Wat staat er op je resultatenblad :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Tauri
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2017, 00:41

Re: gebuisd praktijk voor 1fout

Bericht door Tauri »

op de papieren staat dat ik onvoldoende heb voor "plaats op de openbare weg" waar ik haar wel in gelijk geef. Ook onvoldoende voor "richtingsverandering", zogezegd heb ik gehindert en belemmert. voor derest heb ik ook voorbehoud gekregen voor gedrag tegenover fietsers terwijl ik meer dan een auto plaats tussen liet en mijn snelheid aanpaste en ook voorbehoud voor mijn manouvre parkeren omdat ik een beetje schuin stond maar ik stond volledig binnen mijn vak, tussen de lijnen dus en mijn banden stonden recht.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: gebuisd praktijk voor 1fout

Bericht door bert.covens »

Tauri schreef: 15 jun 2017, 08:48 op de papieren staat dat ik onvoldoende heb voor "plaats op de openbare weg" waar ik haar wel in gelijk geef. Ook onvoldoende voor "richtingsverandering", zogezegd heb ik gehindert en belemmert. voor derest heb ik ook voorbehoud gekregen voor gedrag tegenover fietsers terwijl ik meer dan een auto plaats tussen liet en mijn snelheid aanpaste en ook voorbehoud voor mijn manouvre parkeren omdat ik een beetje schuin stond maar ik stond volledig binnen mijn vak, tussen de lijnen dus en mijn banden stonden recht.
Uit je verhaal, blijkt dat je 2 x een beoordeling "onvoldoende" en 2 x een beoordeling "voorbehoud" opgelopen hebt. Dat maakt dus dat je niet gebuisd bent omwille van (slechts) één (zware) fout ....

Je kan de geschillenprocedure >>> hier nog eens rustig nalezen. Zoals je kan zien, was naar de hoofdexaminator stappen, het éérste, maar zeker niet het laatste wat je kon doen.

Bedenk echter, dat als je de geschillenprocedure zou overwegen, dat uiteraard ook de betrokken de examinator gehoord wordt. Of de beoordeling correct was of te streng, laat ik uiteraard in het midden. Ik was er immers niet bij.

Alleen vrees ik zo'n beetje, dat je al snel door de mand zou vallen als je daar claimt door slechts één fout gebuisd te zijn, terwijl er 4 beoordelingen op je resultatenblad vermeld staan .....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Tauri
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jun 2017, 00:41

Re: gebuisd praktijk voor 1fout

Bericht door Tauri »

ja dat klopt, maar dit is net wat ik bedoel... enkel het onvoldoende bij "plaats op de openbare weg" is terecht, derest klopt niets van. maarja ik zie nog wel wat ik doe. ik vind het alleszinds al zeker belachelijk dat ik 3maand zal moeten wachten om een herexamen te kunnen maken...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: gebuisd praktijk voor 1fout

Bericht door de rijprof »

Ook onvoldoende voor "richtingsverandering", zogezegd heb ik gehinderd en belemmert.
Wat was de situatie? Kun je het eens beschrijven?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie