Parkeer manoeuvre vraag

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
leerling777

Parkeer manoeuvre vraag

Bericht door leerling777 »

Ik vroeg me af of je bij het parkeren tussen de parkeerstroken op een parking (vooruit/achteruit) je heel de rijbaan van die parking mag gebruiken voor je bocht te maken? Want op de tekeningen van het voorbereiding bundeltje van GOCA op het nieuwe praktijkexamen zie je de auto alleen maar zijn bocht nemen in het midden van de rijbaan.

Iemand die hier meer over weet?

Alvast bedankt!
Mr. Bombastic
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2017, 14:56

Re: Parkeer manoeuvre vraag

Bericht door Mr. Bombastic »

dag leerling777,

volgens mij zou dit wel mogen. Zorg er wel steeds voor dat je je eerst goed vergewist (rondkijken), zodat je ook zeker weet dat je dit in alle veiligheid kan doen. dus zonder dat je gaat hinderen of eventueel iemand in gevaar brengt. Deze defensieve ingesteldheid alsook het garanderen van een goede doorstroming zijn essentieel bij de uitvoering van ieder manoeuvre. LET OP! Het gebruik van vrije parkeerplaatsen aan de overkant is wel niet toegestaan, dus zorg zeker dat je hier NIET over gaat rijden!

Houdt er ook steeds rekening mee dat het manoeuvre niet in 1 enkele beweging hoeft te gebeuren. Meerdere bewegingen zijn toegelaten, dus probeer te vermijden dat je het moeilijker maakt dan eventueel nodig is.

mvg,
Recht op voorrang bestaat niet, enkel de verplichting om deze te verlenen!
leerling777

Re: Parkeer manoeuvre vraag

Bericht door leerling777 »

Mr. Bombastic schreef: 05 jun 2017, 21:39 dag leerling777,

volgens mij zou dit wel mogen. Zorg er wel steeds voor dat je je eerst goed vergewist (rondkijken), zodat je ook zeker weet dat je dit in alle veiligheid kan doen. dus zonder dat je gaat hinderen of eventueel iemand in gevaar brengt. Deze defensieve ingesteldheid alsook het garanderen van een goede doorstroming zijn essentieel bij de uitvoering van ieder manoeuvre. LET OP! Het gebruik van vrije parkeerplaatsen aan de overkant is wel niet toegestaan, dus zorg zeker dat je hier NIET over gaat rijden!

Houdt er ook steeds rekening mee dat het manoeuvre niet in 1 enkele beweging hoeft te gebeuren. Meerdere bewegingen zijn toegelaten, dus probeer te vermijden dat je het moeilijker maakt dan eventueel nodig is.

mvg,
Dank u vriendelijk voor u antwoordt.
Laten we hopen dat ze hiervoor geen probleem zouden maken ;)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Parkeer manoeuvre vraag

Bericht door de rijprof »

http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie