voorlopig rijbewijs 18 maand verlopen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Stijn Goossens

voorlopig rijbewijs 18 maand verlopen

Bericht door Stijn Goossens »

Hallo. Ik heb twee jaar geleden 20u rijles gevolgd en kwam dus in aanmerking voor een voorlopig rijbewijs van 18 maanden waarmee ik ook alleen mocht rijden. Onlangs is dit vervallen en ik vroeg me dus af of mijn theorie nog steeds geldig is (er is nog geen 3 jaar verstreken sinds ik mijn theoretisch examen heb afgelegd) en ik dus gewoon een voorlopig rijbewijs van 36 maanden kan aanvragen om hiermee verder te oefenen voor mijn praktijkexamen. Zo ja, hoe en met welke documenten moet ik dit dan aanvragen? Zo nee, moet ik dan mijn theorie weer opnieuw doen?

Grts

Stijn
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: voorlopig rijbewijs 18 maand verlopen

Bericht door de rijprof »

Theorie is 3 jaar geldig. Gewoon naar het gemeentehuis gaan, een voorlopig rijbewijs vragen van 36 maand.
Maar dan mag je uiteraard niet meer alleen oefenen en enkel met een begeleider rijden.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: voorlopig rijbewijs 18 maand verlopen

Bericht door Gast »

de rijprof schreef: 06 apr 2017, 21:42 Theorie is 3 jaar geldig. Gewoon naar het gemeentehuis gaan, een voorlopig rijbewijs vragen van 36 maand.
Maar dan mag je uiteraard niet meer alleen oefenen en enkel met een begeleider rijden.
Dank je, dit stelt me al heel gerust. Volgens de site van mijn plaatselijk gemeentehuis moet ik wel een aanvraagformulier van het examencentrum meenemen. Dit heb ik uiteraard niet meer. Kunnen ze dat voor mij regeleren op het gemeentehuis zelf of moet ik dit formulier weer bij het examencentrum zelf afhalen?
Alvast heel veel dank voor het antwoorden op mijn eerste vraag!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: voorlopig rijbewijs 18 maand verlopen

Bericht door Benny Stinkens »

de rijprof schreef: 06 apr 2017, 21:42 Theorie is 3 jaar geldig. Gewoon naar het gemeentehuis gaan, een voorlopig rijbewijs vragen van 36 maand.
Maar dan mag je uiteraard niet meer alleen oefenen en enkel met een begeleider rijden.
Wat zie ik over het hoofd :?:
Voorlopig rijbewijs is vervallen :!:
Tot nu toe wil dat nog steeds zeggen dat hij 3 jaar lang geen voorlopig rijbewijs meer kan krijgen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: voorlopig rijbewijs 18 maand verlopen

Bericht door de rijprof »

Benny Stinkens schreef: 07 apr 2017, 06:39
de rijprof schreef: 06 apr 2017, 21:42 Theorie is 3 jaar geldig. Gewoon naar het gemeentehuis gaan, een voorlopig rijbewijs vragen van 36 maand.
Maar dan mag je uiteraard niet meer alleen oefenen en enkel met een begeleider rijden.
Wat zie ik over het hoofd :?:
Voorlopig rijbewijs is vervallen :!:
Tot nu toe wil dat nog steeds zeggen dat hij 3 jaar lang geen voorlopig rijbewijs meer kan krijgen. :idea:
(er is nog geen 3 jaar verstreken sinds ik mijn theoretisch examen heb afgelegd)
18 maand verstreken maar 3 jaar nog niet voorbij, als ik het juist begrijp.

Document aanvraag heb je niet nodig. Je gaat gewoon omwisselen van 18 M naar 36 M.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: voorlopig rijbewijs 18 maand verlopen

Bericht door de rijprof »

Even een rechtzetting:
Na het vervallen van de geldigheid
(18 maanden) van uw voorlopig rijbewijs, kan
u uw praktijkexamen slechts afleggen en uw
scholing slechts voortzetten met een erkende
rijschool na het volgen van minimum 6 uur
praktijkonderricht

Bron Goca brochure tot 31/05/2017
Je had moeten omwisselen vóór het verval.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie