Voorlopig rijbewijs vervallen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door Gast »

Hallo,

Mijn voorlopig rijbewijs is sinds eind januari 2017 vervallen. Nu ik zou deze vakantie zeker willen leren rijden, dus wil ik mijn theorie zo snel mogelijk opnieuw doen. Kan ik met wijze van spreken mijn theorie morgen al opnieuw doen? En dan nadat de nieuwe regeling in werking treedt op 1 juni achter mijn nieuw voorlopig rijbewijs gaan aan de gemeente? Of heb ik het verkeerd?

alvast bedankt.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door GRO »

Het is nog niet zeker dat op 1 juni ook de wachttijd van 3 jaar wordt afgeschaft.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door de rijprof »

De nieuwe examens vanaf 1 juni (Vlaamse bevoegdheid) staan los van de 3 jaar wachttijd na vervallen voorlopig rijbewijs (Federale bevoegdheid).
De Vlaamse overheid dringt er op aan om deze regeling te veranderen, maar de Federale overheid heeft tot op heden nog geen akkoord gegeven.
Afwachten dus.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door Gast »

Maar ik ga sowieso rijschool volgen dus dan mag ik dus wel zeker praktisch examen afleggen of niet?
Gast

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door Gast »

Ik bedoel als ik rijschool ga volgen mag ik wel om een voorlopig rijbewijs of heb ik het mis?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door Benny Stinkens »

Gast schreef:Ik bedoel als ik rijschool ga volgen mag ik wel om een voorlopig rijbewijs of heb ik het mis?
Als je voorlopig rijbewijs vervallen is kan je in de huidige wetgeving de eerst volgende 3 jaar geen nieuw voorlopig rijbewijs meer krijgen.
Ook niet als je rijschool gaat volgen.

Je kan wel op praktijkexamen gaan, maar dan moet je eerst 6u verplicht volgen in de rijschool en je moet met de rijschool op examen gaan.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie