vraag oranje licht

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Genkie

vraag oranje licht

Bericht door Genkie »

vandaag reed ik op de boomsesteenweg 50 km/u (de max snelheid daar) en er plakt een camion een 1,5 achter mij dus echt in mijn gat van de auto. ik rijd met een fiat 500 dus klein autootje :-). ik kwam aan het licht op 50 a75m en door dat die te dicht achter me zat kon ik niet tijdig remmen dus ben ik door oranje gereden.
als ik had geremd had die er vanachter ingezeten, dus is dat een fout of niet dat ik dan door oranje ben gereden?
14de heb ik examen en als ik dat daar tegen kom ben ik dan gebuisd.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vraag oranje licht

Bericht door Benny Stinkens »

Stel dat je wel stopt en je hebt een vrachtwagen (of eender wat) achter tegen je aan staan.
Dat zou pas fout zijn. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Gast

Re: vraag oranje licht

Bericht door Gast »

Benny Stinkens schreef:Stel dat je wel stopt en je hebt een vrachtwagen (of eender wat) achter tegen je aan staan.
Dat zou pas fout zijn. :idea:
dus als ik zie dat die zo plakt en ik rij door mag dat om te voorkomen dat die op mij in rijd want die vrachtwagen zit te hoog om ook men lichten te zien he. als die er niet was geweest kon ik wel op tijd stoppen
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vraag oranje licht

Bericht door Benny Stinkens »

Als je inschatting juist is, moet je zelfs doorrijden.
Een dode examinator achter in je auto kan je namelijk niet vertellen dat je geslaagd bent. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: vraag oranje licht

Bericht door de rijprof »

wegcode.be schreef:2° vast oranjegeel licht betekent dat het verboden is de stopstreep of, zo er geen stopstreep is, het verkeerslicht zelf voorbij te rijden, tenzij de bestuurder bij het aangaan van dat licht het teken zo dicht genaderd is, dat hij niet meer op voldoende veilige wijze kan stoppen
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: vraag oranje licht

Bericht door Stefan Peeters »

Benny Stinkens schreef:Een dode examinator achter in je auto kan je namelijk niet vertellen dat je geslaagd bent. :idea:
Hij kan ook niet meer vertellen dat je niet geslaagd bent, het zou dus ook een voordeel kunnen opleveren... :twisted:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie