Voorlopig rijbewijs vervallen. Nieuw voorlopig rijbewijs?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

Voorlopig rijbewijs vervallen. Nieuw voorlopig rijbewijs?

Bericht door Gast »

Mijn vriendin heeft een tijdje terug rijlessen gevolgd, maar door omstandigheden is ze geen examen gaan doen. Nu zou ze graag terug voor haar rijbewijs gaan, maar zoals iedereen hier wel weet zijn hier wachttijden aan verbonden (die binnenkort misschien wegvallen). Ze slaagde voor haar theorie op 10/04/2012 en haar voorlopig rijbewijs was geldig van 15/01/2013 tot 14/07/2014. De wachttijd bedraagt voor zover ik weet 3 jaar.

Nu heb ik de volgende vragen:
- Houdt dit in dat ze pas 14/07/2017 terug voor haar theoretisch examen kan gaan?
- Is er een mogelijkheid om toch nu al opnieuw een voorlopig rijbewijs te behalen (via rijschool o.i.d.)?

Alvast bedankt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen. Nieuw voorlopig rijbewijs?

Bericht door Benny Stinkens »

- Houdt dit in dat ze pas 14/07/2017 terug voor haar theoretisch examen kan gaan?
Theoretisch examen is nu al mogelijk.
- Is er een mogelijkheid om toch nu al opnieuw een voorlopig rijbewijs te behalen (via rijschool o.i.d.)?
Op dit moment dus niet, maar ze kan wel na 6u praktijkles in een erkende rijschool en geslaagd te zijn voor haar theorie met de rijschool op examen gaan.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie