wegmarkeringen - vraag 21

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Tommy

wegmarkeringen - vraag 21

Bericht door Tommy »

Op de plaats waar het vraagteken is aangebracht, mag ik niet parkeren op de rijbaan omdat ...


A. ... er een witte doorlopende streep is op de werkelijke rand van de rijbaan.
B. ... er een witte onderbroken streep is in het midden van de rijbaan.


Het antwoord B is juist, maar eerlijk snap ik niet het verband tussen het parkeren op de rijbaan en de 2 antwoordmogelijkheden. Parkeren op de rijbaan is toch sowieso verboden? Kan iemand me hieromtrent wat verduidelijking geven?

Groetjes

Tom
Tommy

Bericht door Tommy »

Oké zelf het antwoord gevonden:

parkeren is verboden ...
... Op de rijbaan die in rijstroken verdeeld is door een witte onderbroken streep, behalve op de plaatsen waar de verkeersborden E9a of E9b staan.

Maar! Dat komt pas in het hoofdstuk na wegmarkering aan bod, dus in feite kan je dat nog niet weten bij het oplossen van de vragenreeks over wegmarkering (of vergis ik mij)?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Hallo Tommy,

Quote: Maar! Dat komt pas in het hoofdstuk na wegmarkering aan bod, dus in feite kan je dat nog niet weten bij het oplossen van de vragenreeks over wegmarkering (of vergis ik mij)?
1. Leer de onderwerpen in de volgorde, zoals je ze hiernaast in de index vindt.

2. Lees eerst de wetgeving van een onderwerp een paar maal aandachtig door. Sowieso zal je niet meteen alle regels kunnen onthouden, maar dat is niet zo erg.

3. Maak dan de oefenvragen van dat hoofdstuk. Kan je alles juist beantwoorden, dat zit je voor dat deel alvast op rozen.

Als je onze leermethode volgt is het de bedoeling dat je eerst de wetgeving leert en dan pas de vragen gaat oplossen
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Tommy

Bericht door Tommy »

Mooi moralisering, maar je spreekt jezelf tegen Want de oplossing op die vraag vind je pas in het hoofdstuk "stilstaan en parkeren" dat pas na het hoofdstuk "wegmarkering" aan bod komt.
Dus als je eerst de theorie van het hoofdstuk "wegmarkering" leest en daarna de oefeningen van dat hoofdstuk maakt, weet je het nog niet ...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Tommy schreef: Mooi moralisering, maar je spreekt jezelf tegen Want de oplossing op die vraag vind je pas in het hoofdstuk "stilstaan en parkeren" dat pas na het hoofdstuk "wegmarkering" aan bod komt.
Dus als je eerst de theorie van het hoofdstuk "wegmarkering" leest en daarna de oefeningen van dat hoofdstuk maakt, weet je het nog niet ...
Dan wil ik je trouwens nog aanraden de topic "wegmarkeringen" nog eens door te lezen.
Het staat er zelfs verschillende keren in vermeld en er staat ook bij "belangrijk"
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Tommy

Bericht door Tommy »

Mja ... als je kennis over het onderwerp hebt, dan snap je het verband tussen de opmerking "belangrijk" en het type markering ... maar anders lees je gewoon 3 maal de herhaling "parkeren op de rijbaan is verboden, stilstaan mag" alsof dat dit gewoon de algemene regel is. Er is nog geen sprake van associatief denken ...
Maar ja, soms is het moeilijk om als auteur van een tekst duidelijk vanuit het standpunt van een leek te denken ...
In ieder geval is het belangrijkste dat ik nu begrijp waarom je daar niet mag parkeren hé
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Hallo Tommy,

Het is mogelijk hoor dat er bij de oefenvragen van een bepaald hoofdstuk iets aan bod komt wat eigenlijk nog niet echt is aangeleerd, maar er toch enig verband mee heeft.

Het is goed dat je jezelf daar dan de vraag bij stelt: "hoe kan dat nu..." even later in een volgend hoofdstuk wordt dat dan meteen duidelijk.

Dus: niet over wakker liggen.
Plaats reactie