Examenvragen over boetes

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
tuningheart
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2005, 00:00

Examenvragen over boetes

Bericht door tuningheart »

Hallo

Ik heb mijn cursus bijna volledig onder de knie en hoef nu slechts nog die zaken herhalen die men echt moet van buiten blokken.

Nu vroeg ik me af of er op het examen ook vragen gesteld worden over boetes. Bv: Ik heb vluchtmisdrijf gepleegd, hoe groot kan mijn boete zijn?

Ik vind het echter nogal moeilijk om al deze bedragen uit het hoofd te blokken, vandaar mijn vraag of dit wel ooit gevraagd wordt!

Dank bij voorbaat

Vriendelijke groeten
Mieke
GRO
Administrator
Berichten: 12745
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Ik kan je geruststellen. Van de honderden vragen die ik kreeg doorgemaild is er nooit één geweest i.v.m. de boete.

Wat men wel regelmatig vraagt is:

(Bij een zware overtreding) Ik rijdt bv over een overweg terwijl de slagbomen naar beneden gaan. KAN mijn rijbewijs onmiddellijk worden ingetrrokken.

Het antwoord is dan JA. Dat kan immers bij elke zware overtreding zoals je op de site kan lezen.

PS. Men vraagt ook niet of oets een zware overtreding van de 1ste, 2de of 3de graad is.
tuningheart
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 apr 2005, 00:00

Bericht door tuningheart »

Beste Eugeen

Bedankt voor uw reactie, mijn vermoeden dat dergelijke zaken niet gevraagd worden klopte dus. Niettemin kan ik nu morgen met een gerust hart naar het examen gaan

Groetjes Mieke
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Nog een examenvraag is:
Ik breng een voetganger in gevaar die op het zebrapad aan het oversteken is. Kan mijn rijbewijs onmiddellijk ingetrokken worden?
JA, want dit is een zware overtreding.
Plaats reactie