Foutje op m'n examen...

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Nonkel Joni
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2005, 00:00

Foutje op m'n examen...

Bericht door Nonkel Joni »

Bij deze wil ik de makers van deze site bedanken. Dankzij deze site ben ik vandaag geslaagd voor mijn theorie (4foutjes)
Vraagjes die ik fout had:

Je rijdt op een weg waar je max. 80 km/u mag. voor je rijdt een vrachtwagen die je wil inhalen. Mag dit?

a) Ja
b) Ja, als je niet sneller dan 80 km/u rijdt
c) Neen

Dacht dat het a was, maar blijkbaar is het b en mag je tijdens het inhalen sneller dan eigenlijk mag...

Hint: als ze iets vragen van parkeren, kijk dan altijd goed als je geen borden ziet die dit verbieden, soms zijn ze héél goed weggestoken...
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Proficiat met je examen.


Je geeft als mogelijk antwoord:
Quote: b) Ja, als je niet sneller dan 80 km/u rijdt
Daarna schrijf je:
Quote: Dacht dat het a was, maar blijkbaar is het b en mag je tijdens het inhalen sneller dan eigenlijk mag...
Dat staat toch niet in dat antwoord.
Trouwens, dat mag niet. Anders zou je altijd kunnen zeggen als je geflitst bent: "ik had juist iemand voorbijgestoken".
Rafael
Administrator
Berichten: 2640
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Als ik me goed herinner, had ik deze vraag ook gehad in januari, ik had "b" geantwoord, maar blijkbaar was het simpelweg "a", want ik had deze vraag ook fout...
Sofie
Berichten: 208
Lid geworden op: 10 sep 2005, 00:00

Bericht door Sofie »

het antwoord is wel degelijk b, of je nu inhaalt of niet, je mag nooit boven de max toegelaten snelheid rijden...
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Ik heb vandaag even contact opgenomen met GOCA en zij bevestigen uiteraard dat dit niet mag.

Maar stel dat op een openbare weg een verkeersbord staat dat vrachtwagens een maximale snelheid van 80 km/uur oplegt. En er zou gezegd worden dat een vrachtwagen 70 km/uur rijdt.

Als men dan vraagt of die vrachtwagen mag ingehaald worden
a. Ja
b. Ja, als ik niet sneller rijd dan 80 km/uur.
Dan is het antwoord uiteraad a.
De snelheidsbeperking geldt daar immers alleen voor vrachtauto's.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

eugeen schreef: Ik heb vandaag even contact opgenomen met GOCA en zij bevestigen uiteraard dat dit niet mag.

Maar stel dat op een openbare weg een verkeersbord staat dat vrachtwagens een maximale snelheid van 80 km/uur oplegt. En er zou gezegd worden dat een vrachtwagen 70 km/uur rijdt.

Als men dan vraagt of die vrachtwagen mag ingehaald worden
a. Ja
b. Ja, als ik niet sneller rijd dan 80 km/uur.
Dan is het antwoord uiteraad a.
De snelheidsbeperking geldt daar immers alleen voor vrachtauto's.
In dit geval mag die vrachtwagen zelfs 80 km/u rijden, want als ik daar 90 km/u of 120 km/u mag rijden en hij maar 80 km/u hoef je er dus niet noodzakelijk bij te vermelden dat hij 70 km/u rijdt.
Quote: Anders zou je altijd kunnen zeggen als je geflitst bent: "ik had juist iemand voorbijgestoken".
Denk aan ons taalgebruik aub. Hier hebben we het over inhalen niet over voorbijsteken
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Wij hebben het hier inderdaad over inhalen.

In de zin:
Quote: Anders zou je altijd kunnen zeggen als je geflitst bent: "ik had juist iemand voorbijgestoken".
is het blauwe gedeelte de tekst die "iemand" zou kunnen zeggen. (Wij niet)
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

@ Eugeen: men zegt niet voor niets dat je een oude vos geen streken meer moet leren hé ...

@ Benny:

Er moest bij de vraag die Eugeen suggereerde wel degelijk vermeld staan hoe snel de vrachtwagen reed, anders kun je ze niet beantwoorden. Het is immers niet omdat hij daar maar 80 km/h mag, dat hij zich daar ook aan houdt.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Er moest bij de vraag die Eugeen suggereerde wel degelijk vermeld staan hoe snel de vrachtwagen reed, anders kun je ze niet beantwoorden. Het is immers niet omdat hij daar maar 80 km/h mag, dat hij zich daar ook aan houdt
Beste Jozef, dat weet ik wel maar ik heb ook niet geschreven dat er geen snelheid bij moet staan.maar ik wil duidelijk maken dat het niet perse 70 km/u moet zijn het mag ook 80 km/u zijn.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

OK Benny, als je het zo bedoelde, dan begrijp ik het.
Plaats reactie