Links afslaan bij grote lichten tijdens drukte

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Gast

Links afslaan bij grote lichten tijdens drukte

Bericht door Gast »

Hallo

Ik ben tijdens mijn examen in een situatie gekomen waar ik links moest afslaan bij de grote verkeerslichten met pijltjes.

Ik reed namelijk op de rechterrijstrook (zoals het hoort) maar dan vertelde de examinator mij om links af te slaan. Dus hiervoor zou ik dan eerst op de linkerrijstrook moeten gaan rijden en vervolgens doorrijden naar de strook om links af te slaan. Het was heel druk dus ik had geluk dat de auto op de linkerrijstrook mij doorliet.

Mijn examinator zei dat ik hier geluk mee had (niet geslaagd), maar hoe zou ik dan op een correcte manier op de strook om af te slaan geraken tijdens een druk uur zonder iemand te hinderen op de linkerrijstrook? Wanneer rij ik te vroeg op de linkerrijstrook, ik kan me inbeelden dat het niet geapprecieerd word als ik al 1 of 2 lichten ervoor links ga rijden.

Mvg
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Links afslaan bij grote lichten tijdens drukte

Bericht door de rijprof »

ik kan me inbeelden dat het niet geapprecieerd word als ik al 1 of 2 lichten ervoor links ga rijden.
Dat mag binnen de bebouwde kom.
hoe zou ik dan op een correcte manier op de strook om af te slaan geraken tijdens een druk uur zonder iemand te hinderen op de linkerrijstrook?
Vroeg pinken (vragen), gelijke snelheid proberen te houden en kijken of je er tussen kunt of mag.
Vermoedelijk was jouw snelheid veel lager en dan wordt het moeilijk om van rijstrook te veranderen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie