Vraag 2469

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Timhenning
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2016, 12:13

Vraag 2469

Bericht door Timhenning »

Afbeelding
Hier is de vraag of de wagen daar mag parkeren... Ik antwoordde neen omdat het precies is of deze wagen staat voor een oprit. maar blijkbaar mag deze daar wel parkeren.
voor een oprit mag je nooit parkeren. dus ik denk dat de foto een beetje onduidelijk is
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag 2469

Bericht door de rijprof »

Wanneer het niet duidelijk vermeld is in de tekst of duidelijk is op de foto, moet je er vanuit gaan dat het niet is wat je zou kunnen denken dat het is.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Timhenning
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2016, 12:13

Re: Vraag 2469

Bericht door Timhenning »

oké bedankt. ik denk soms veel te hard na. zo maak ik nog wat foutjes die ik normaal niet zou mogen maken.
in een vorige post zei ik dat ik woensdag exaam zou gaan doen maar ik ga het vandaag doen.
nu nog een paar uurtjes doorbrengen op de site en straks met glans slagen voor het exaam :D
Ik heb er alle vertrouwen in ondertussen. ik behaal gemiddeld 48/50 hier dus dat komt zeker goed...
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag 2469

Bericht door de rijprof »

Veel succes en laat iets weten, eh? :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Timhenning
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2016, 12:13

Re: Vraag 2469

Bericht door Timhenning »

Zal ik zeker doen :D :D
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Vraag 2469

Bericht door bert.covens »

Timhenning schreef:Afbeelding
Hier is de vraag of de wagen daar mag parkeren... Ik antwoordde neen omdat het precies is of deze wagen staat voor een oprit. maar blijkbaar mag deze daar wel parkeren.
voor een oprit mag je nooit parkeren.


Voor een inrij mag je wél parkeren als je kenteken daar leesbaar aangebracht is.
Timhenning schreef: dus ik denk dat de foto een beetje onduidelijk is
Foto is inderdaad niet écht duidelijk.

Nu, als het je een troost mag zijn. Op het échte examen zijn de foto's voor zover ik weet duidelijker dan déze foto. "Raden" of een voertuig nu wél/niet voor een inrij geparkeerd staat, zal je op het échte examen wellicht niet moeten doen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Timhenning
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2016, 12:13

Re: Vraag 2469

Bericht door Timhenning »

bert.covens schreef:

Voor een inrij mag je wél parkeren als je kenteken daar leesbaar aangebracht is.
ja dat wist ik maar ik wist niet hoe ik het juist moest verwoorden :-).
ik denk wel dat ik er helemaal klaar voor ben.
Ik heb hier ook ergens gelezen dat het examen nog gemakkelijker is dan de oefenexamen hier...
als dit zo is dan ziet het er zeer goed uit voor straks :P
smikkeltjen
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 okt 2016, 22:04

Re: Vraag 2469

Bericht door smikkeltjen »

bert.covens schreef: Voor een inrij mag je wél parkeren als je kenteken daar leesbaar aangebracht is.
De durvers onder ons zouden dus in principe voor de grap een duplicaat van hun kenteken in de koffer kunnen leggen?
Als ze dan ergens voor een oprit willen parkeren, is het slechts een kwestie van ongezien het duplicaatje omhoog hangen en hopen dat de eigenaar niets merkt... :lol:
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag 2469

Bericht door de rijprof »

De durvers onder ons zouden dus in principe voor de grap een duplicaat van hun kenteken in de koffer kunnen leggen?
Als ze dan ergens voor een oprit willen parkeren, is het slechts een kwestie van ongezien het duplicaatje omhoog hangen en hopen dat de eigenaar niets merkt... :lol:
't Zal niet lang duren voordat je auto wordt weg getakeld, vrees ik... :mrgreen:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Timhenning
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 okt 2016, 12:13

Re: Vraag 2469

Bericht door Timhenning »

haha ja dat is nog geen slecht idee... Maar dat zal ik maar niet doen met een voorlopig rijbewijs zeker? :lol: :lol:
Ik ben trouwens men theorie gaan doen gisteren en ben geslaagd met 45/50... vrijdag mag ik mijn voorlopig rijbewijs gaan afhalen. deze site is echt een aanrader voor iedereen...
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Vraag 2469

Bericht door bert.covens »

smikkeltjen schreef:
bert.covens schreef: Voor een inrij mag je wél parkeren als je kenteken daar leesbaar aangebracht is.
De durvers onder ons zouden dus in principe voor de grap een duplicaat van hun kenteken in de koffer kunnen leggen?
Als ze dan ergens voor een oprit willen parkeren, is het slechts een kwestie van ongezien het duplicaatje omhoog hangen en hopen dat de eigenaar niets merkt... :lol:
Tsja .... als men zomaar ongevraagd voor iemands garage parkeert, en dan ook nog 's de eigen kentekenplaat gaat aanbrengen, da's euh ..... nogal onbeschoft natuurlijk.

Maar raad eens wat er in de koffer van mijn auto ligt ? Al vaker gedaan : toelating gevraagd aan m'n vrienden of familie waar ik op bezoek ga om die namiddag/avond even m'n kenteken aan te brengen. Levert me dan vaak een reglementaire parkeerplek op vlak voor de deur, terwijl anderen zich dan suf moeten zoeken naar een plekje. Het énige wat ik ervoor nodig heb, was éénmalig de kost om een nummerplaat te laten bijmaken, en een beetje afplaktape of iets dergelijks om die nummerplaat te kunnen aanbrengen en nadien weer verwijderen zonder schade te veroorzaken. En uiteraard voorafgaandelijk de toestemming van m'n vrienden of familie (eigenaar van die inrij).
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie