minder slaagkans naarmate oudere leeftijd?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Imke9

minder slaagkans naarmate oudere leeftijd?

Bericht door Imke9 »

Opvallend artikel in het nieuwsblad vandaag. Het is al langer geweten dat veel mensen later voor hun rijbewijs gaan de laatste jaren. Niks mis mee, toch? Maar om nu te stellen dat ze veel minder slaagkans hebben vind ik er toch over...

Vandaar mijn vraag: is er echt minder slaagkans voor mensen die amper iets ouder zijn? Ze zijn geen 80 hè:) Waarom wordt dit gezegd? Anders zou je eigenlijk al kunnen stellen van: is het dan nog de moeite om rijlessen te nemen? Want ze gaan je er toch niet doorlaten??

Sorry voor dit cynisme maar ze zouden beter de mensen moed inspreken. Zoals op deze website gebeurd.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: minder slaagkans naarmate oudere leeftijd?

Bericht door Benny Stinkens »

De media is daar dan wel de slechtste bron die je kan raadplegen :idea:
Of je nu met de rijschool of zonder rijschool gaat maakt niet uit.
Of je nu 80, 40 of 20 jaar bent maakt ook niet uit.

Jammer genoeg maakt het soms niet uit of je heel goed of minder goed kunt rijden. :oops:
Straffe taal, maar zo is het.

Er zijn leerlingen die tijdens de rijles perfect rijden, maar in de 40 minuten van hun praktijkexamen net niet goed genoeg zijn.
Er zijn leerlingen die tijdens de rijles net niet goed genoeg zijn, maar wel perfect rijden op hun examen. :idea:

Leeftijd is trouwens niets meer en minder dan een getal. :idea:
Ik ken mensen die 80 jaar zijn, maar piepjong zijn.
Ik ken mensen die 40 jaar zijn, maar stokoud zijn. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: minder slaagkans naarmate oudere leeftijd?

Bericht door Inazuma »

Wie uitstelt, heeft vaak minder interesse in of affiniteit met autorijden.
Uitstelgedrag komt vaak voor uit angst voor het onbekende.
Of men heeft vroeger wel eens wat geoefend, en geen goede ervaring opgedaan.
Hoe ouder, hoe minder goed men nieuwe dingen leert (door de band genomen hé)
Lange uitstellers doen intussen ook meer "rij-ervaring" op met andere vervoersmiddelen, waar niet naar rijgedrag gekeken wordt.

...

Ooit al eens fietslessen gezien voor immigranten uit streken waar er niet gefietst wordt ?
Hilarisch ...
Plaats reactie