Voorlopig rijbewijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Lil

Voorlopig rijbewijs

Bericht door Lil »

Hey! Ik heb een vraagje,
Best wel heel irritant.. had mijn voorlopige rijbewijs behaald op 18/03/2011 , maar aangezien door te veel werken nooit deftig tijd gehad om te leren rijden is het vervallen. Nu denk ik, is al ongeveer 2 jaar geleden dat ze nieuwe wetgeving hebben ingevoerd, voor diegene hun voorlopig rijbewijs laten vervallen 3 jaar doen wachten om hun voorlopig terug te behalen. Nu ist mijn vraag wanneer kan ik in godsnaam voorlopig rijbewijs terug behalen? Want had in 13/07/2015 mijn voorlopige rijbewijs afgelegd en behaalde, gemeentehuis heeft me gezegd dat ik het niet kon krijgen aangezien nieuwe wetgeving?. Vindt het wel best irritant.. kan er niet meer aan uit. Please help me
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Voorlopig rijbewijs

Bericht door de rijprof »

behaald op 18/03/2011
+ 3 jaar = vervallen na 18/03/2014
+ 3 jaar wacht(straf)tijd= vanaf 19/03/2017 kun je opnieuw beginnen.

Andere oplossing om eerder aan een rijbewijs te geraken, is leren rijden met een erkende rijschool minimum 6 uur volgen, hetgeen meestal niet genoeg is en praktijkexamen doen met een erkende rijschool.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Voorlopig rijbewijs

Bericht door Gast »

Awel ik zit hmet hetzelfde probleem. Heb 20 u rijlessen gevolgd via rijsschool paar jaar terug. En wegens veel heen en weer naar buitenland nooit verder fatsoenlijk kunnen oefenen.
Met als gevolg te laat.
Ik vind dit systeem echt een schande.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

In 2017 verandert het ...
Plaats reactie