proefexamen, Ad Random foutjes ?

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Lauryn

proefexamen, Ad Random foutjes ?

Bericht door Lauryn »

Eerst en vooral bedankt voor deze uitstekende site!

Na de theorie ingestudeerd te hebben, heb ik zonet het proefexamen afgelegd, eerst alle reeksen en daarna nog eens ad random.


Ik heb twee foutjes gevonden bij de ad random vragen, die denk ik wel juist waren bij de reeksen

1.Een opstelvak voor fietsers. Waar moeten auto's stoppen als het licht rood is?

De twee keuzeantwoorden waren hetzelfde nl. Voor de eerste stopstreep


2. Verkeerslichten op een kruispunt. Tot hoever voor deze lichten mag je niet parkeren op de rijbaan of de berm?

A) Tot op 5 meter
B) Tot op 10 meter
C) Tot op 15 meter

Ik dacht dat dit tot op 20 meter was?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Beste,
Quote: Artikel 24: Stilstaan- en parkeerverbod

Het is verboden een voertuig te laten stilstaan of te laten parkeren op elke plaats waar het duidelijk een gevaar zou kunnen betekenen voor de andere weggebruikers of waar het hun onnodig zou kunnen hinderen, inzonderheid :

...

8° op minder dan 20 meter voor de verkeerslichten op de kruispunten, behoudens plaatselijke reglementering

9° op minder dan 20 meter voor de verkeerslichten buiten de kruispunten

10° op minder dan 20 meter voor de verkeersborden

De bepalingen van 9° en 10° gelden niet voor voertuigen waarvan de hoogte, lading inbegrepen niet meer dan 1,65 m bedraagt, wanneer de onderkant van die verkeersborden of lichten zich ten minste 2 meter boven de rijbaan bevindt.
Dus:

Verkeerslichten op de kruispunten:

Verboden stil te staan en te parkeren op minder dan 20 meter ervoor.

Verkeerslichten buiten de kruispunten:

Verboden stil te staan en te parkeren op minder dan 20 meter ervoor, behalve als het voertuig (lading inbegrepen) niet hoger is dan 1,65 m EN de onderkant van de lichten minstens 2 meter boven de rijbaan is.Bedankt voor je opmerkzaamheid.
Plaats reactie