Vraag 276

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
charlotte1
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2016, 12:35

Vraag 276

Bericht door charlotte1 »

Hallo,

Ik begrijp vraag 276 niet. De vraag is of de bruine auto uit de straat mag komen gereden (zie vraag 276). Het antwoord was 'Nee' maar dit begrijp ik niet want in het filmpje (nr 23) wordt er letterlijk gezegd dat er geen auto's mogen inrijden maar wel mogen uitkomen. Zie ik hier iets over het hoofd ?

Alvast heel erg bedankt !
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Vraag 276

Bericht door Benny Stinkens »

Bij vraag 276 staat dat de bruine auto WEL uit deze straat mag gereden komen. :idea:
Juist = ja

Afbeelding
Juist = ja Dit verbodsbord zegt dat bestuurders van motorvoertuigen met meer dan twee wielen en van motorfietsen met een zijspan, niet voorbij het bord mogen rijden.

In de tegengestelde rijrichting mogen ze wel rijden.
Ik denk dus dat je verkeerd gekeken hebt bij de oplossingen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
billip
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2020, 17:28

Re: Vraag 276

Bericht door billip »

C1 Verboden richting voor ieder bestuurder. C3

Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.be/th ... dsbordenIs dit wel juist?

de betekenis van bord c3 is toch verboden toegang voor beide richtingen in tegenstelling voor bord c1 waar het enkel voor een richting geldt.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Vraag 276

Bericht door Inazuma »

Verbodsborden gelden maar in 1 richting

Op 1 uitzondering na: de C3 : Afbeelding


En die staat niet op de tekening ...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 276

Bericht door GRO »

@billip Misschien is het toch nuttig om de theoriepaginas van onze site na te lezen, want dat staat daar heel klaar en met voorbeelden uitgelegd.
Plaats reactie