Voorlopig rijbewijs

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Nick Doms

Voorlopig rijbewijs

Bericht door Nick Doms »

Kan ik met mijn voorlopig Rijbewijs dieren vervoeren , want dat staat nergens op? Wel pesonen die meer dan 8 jaar hun rijbewijs hebben
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Nick Doms schreef:Kan ik met mijn voorlopig Rijbewijs dieren vervoeren , want dat staat nergens op? Wel pesonen die meer dan 8 jaar hun rijbewijs hebben
Van wanneer is je voorlopige rijbewijs ?
En welk model : met of zonder begeleider
Dat bepaalt wie je mag meenemen.


Commercieel vervoer van goederen (inclusief dieren) is verboden
Je eigen hond meenemen, mag bvb ...
Nick Doms

Re: Voorlopig rijbewijs

Bericht door Nick Doms »

Model 18 , dus ik mag mijn hond meenemen naar de kust zeg maar
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig rijbewijs

Bericht door Inazuma »

Nick Doms schreef:Model 18 , dus ik mag mijn hond meenemen naar de kust zeg maar
Dat mag

met een voorlopig rijbewijs van 3/2/2014 of later, mag je enkel personen meenemen die voldoen aan de vereisten voor een begeleider.

in JOUW geval, VRB B 18 maanden, als het van na die datum is :

§ 2. De houder van het voorlopig rijbewijs B moet vergezeld zijn van een begeleider die aan de volgende voorwaarden voldoet :

a) hij moet beantwoorden aan de in artikel 3, § 1 van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs bedoelde voorwaarden om een rijbewijs te verkrijgen;

b) hij moet sedert ten minste 8 jaar houder en drager zijn van een Belgisch of Europees rijbewijs geldig om een voertuig van de categorie B te besturen. De bestuurder die, overeenkomstig artikel 44, § 5 of artikel 45 van het koninklijk besluit van 23 maart 1998 betreffende het rijbewijs, enkel een speciaal aan zijn handicap aangepast voertuig mag besturen, mag niet als begeleider bij de scholing optreden, behalve indien de kandidaat aan dezelfde handicap lijdt en eveneens een speciaal aan deze handicap aangepast voertuig bestuurt;

c) hij mag niet vervallen zijn of mag gedurende de laatste drie jaar niet vervallen geweest zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen en moet voldaan hebben aan de examens en onderzoeken die eventueel krachtens artikel 38 van de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer werden opgelegd;
Plaats reactie