Voorlopig rijbewijs 18 maanden vervallen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
ValerieVD
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2016, 17:52

Voorlopig rijbewijs 18 maanden vervallen

Bericht door ValerieVD »

Ik had een voorlopig rijbewijs van 18 maanden (dus na 20uur rijles).
Door operaties ed. is dit rijbewijs vervallen.
Nu weet ik dat ik verplicht 6u praktijkles moet volgen, maar nergens vind ik iets over de theorie.
Kan ik gewoon mijn theoretisch examen gaan afleggen of heb ik bepaalde documenten nodig? (Mijn vervallen rijbewijs heb ik niet meer..)
Ik heb al gehoord dat ik dit moet aangeven bij de politie en gemeente maar ik heb ook al gehoord dat ik helemaal geen theorie meer hoef te doen.. Overal hoor ik iets anders en ik had graag wat duidelijkheid.

Valerie :)
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig rijbewijs 18 maanden vervallen

Bericht door Inazuma »

ValerieVD schreef:Nu weet ik dat ik verplicht 6u praktijkles moet volgen, maar nergens vind ik iets over de theorie.
Jemoet de theorie minder dan 3 jaar geleden met succes afgelegd hebben
Kan ik gewoon mijn theoretisch examen gaan afleggen of heb ik bepaalde documenten nodig?
Mocht dat nodig zijn, kan je altijd theorie gaan afleggen.

Voor de praktijk:
Je hebt een bewijs van de rijschool nodig dat je de verplichte 6 uur rijles gevolgd hebt bij een erkende autorijschool.
Je hebt een formulier nodig (gemeente) dat stelt dat je een voorlopig rijbewijs gehad hebt.
Je moet met de rijschool ook examen afleggen

(Mijn vervallen rijbewijs heb ik niet meer..)
Ik heb al gehoord dat ik dit moet aangeven bij de politie en gemeente maar ik heb ook al gehoord dat ik helemaal geen theorie meer hoef te doen..
Als je je voorlopig rijbewijs verloren bent, aangeven en attest verlies binnenbrengen op gemeente - normaal houd men daar je voorlopige rijbewijs in ...
Plaats reactie