Voorlopig rijbewijs (vervallen theorie 01/2016, geldigheid VR 05/2016)

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Lima
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2016, 13:58

Voorlopig rijbewijs (vervallen theorie 01/2016, geldigheid VR 05/2016)

Bericht door Lima »

Mijn voorlopig rijbewijs (36m) is nog tot 5 mei 2016 geldig, nog een klein maandje dus. Mijn theorie is al verlopen (01/2016)
Ik kan in deze maand mijn praktijkexamen niet afleggen omdat ik nog veeeel moet oefenen. Ik heb al 6 u rijles gehad.
Ik weet niet goed wat mijn opties zijn om mijn rijbewijs te bekomen zonder 3 jaar te moeten wachten op een nieuw voorlopig rijbewijs.

Wat als ik nu mijn theoretisch examen opnieuw afleg? Ik krijg als ik het goed begrepen heb dan geen nieuw voorlopig rijbewijs meer? Maar wat krijg ik dan? Kan ik gewoon nog blijven oefenen met mijn begeleider of moet het allemaal via de rijschool gaan?

Ik ben naar het gemeentehuis gegaan en ze zeiden daar dat ik 20 u les moest volgen binnen de geldigheidsperiode van mijn VR. Maar wat als dit mij niet meer lukt (ik zit met examens binnenkort).

Alvast bedankt
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig rijbewijs (vervallen theorie 01/2016, geldigheid VR 05/2016)

Bericht door Inazuma »

Eigenlijk heb je 3 opties :

Examen gaan doen en slagen ...

ASAP extra lesuren volgen bij rijschool, en een voorlopig rijbewijs B van18 maanden, zonder begeleider, aanvragen BINNEN de geldigheidsperiode van je huidige voorlopige rijbewijs.

Als je dat niet doet, is het of 3 jaar wachten, of opleiding en examen volledig met een erkende rijschool afleggen.


Je zal moeten kiezen wat er nog kan, maar je stopt best met treuzelen
Plaats reactie