Voorlopig rijbewijs vervallen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Genisis

Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door Genisis »

Beste, mijn voorloopig rijbewijs van 36 maanden is 2 of 3 jaar geleden vervallen, kan ik morgen terug opnieuw mijn theorie examen afleggen ?

Met vriendelijke groet.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door de rijprof »

Je kan morgen jouw theorie afleggen maar je gaat misschien nog een jaartje moeten wachten alvorens je een voorlopig rijbewijs zal krijgen. (VRB vervallen = 3 jaar straftijd). Kijk de precieze datum eens na.

Andere oplossing, als je vroeger je rijbewijs wil halen, is minstens 6 uur rijles en praktijkexamen afleggen met een erkende rijschool.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Genisis

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door Genisis »

de rijprof schreef:Je kan morgen jouw theorie afleggen maar je gaat misschien nog een jaartje moeten wachten alvorens je een voorlopig rijbewijs zal krijgen. (VRB vervallen = 3 jaar straftijd). Kijk de precieze datum eens na.

Andere oplossing, als je vroeger je rijbewijs wil halen, is minstens 6 uur rijles en praktijkexamen afleggen met een erkende rijschool.
Bedankt voor de info, op mijn voorlopig rijbewijs staat dat het geldig is tot 02/02/2011, dus da betekent da ik mijn rijbewijs zal krijgen als ik door ga bij theorie ?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig rijbewijs vervallen

Bericht door Inazuma »

Genisis schreef:Bedankt voor de info, op mijn voorlopig rijbewijs staat dat het geldig is tot 02/02/2011, dus da betekent da ik mijn rijbewijs zal krijgen als ik door ga bij theorie ?
Als dat zeker de einddatum is, kan je terug theorie afleggen, en als je slaagt, een voorlopig rijbewijs aanvragen

De begeleider moet nu op het rijbewijs staan (2 begeleiders mogelijk)
Je moet de informatie hebben van hun ID kaart en rijbewijs als je het rijbewijs gaat aanvragen
Plaats reactie