vraag 10650

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Driescamp
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2016, 20:33

vraag 10650

Bericht door Driescamp »

Hoe kan je bij deze vraag zéker weten dat je in een bebouwde kom aan het rijden bent?

Ik zie inderdaad een dichtheid van gebouwen en voetgangers.

Moet je tijdens het theoretisch examen gezond verstand gebruiken en ervan uitgaan dat een weg waar het redelijk vol staat met gebouwen, je in een bebouwde kom staat of gaan zij er wél een bord F1 bijzetten? of ben ik een regel vergeten waardoor het duidelijk is dat het een bebouwde kom is?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vraag 10650

Bericht door Inazuma »

Als het bij in de vraagstelling staat, is het zo
Driescamp
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2016, 20:33

Re: vraag 10650

Bericht door Driescamp »

Ik heb de vraag niet opgeslagen maar ik vrees dat het er niet bijstond in de oefeningen.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: vraag 10650

Bericht door GRO »

Afbeelding

Ben je echt niet helemaal zeker of dit binnen een bebouwde kom is?
Driescamp
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2016, 20:33

Re: vraag 10650

Bericht door Driescamp »

Bedankt voor uw antwoord.

Het ziet ernaar uit dat dit zo is, zoals ik al zei. Dat was niet de bedoeling van de vraag.

Krijgen wij op het examen altijd de vermelding "in de bebouwde kom wil een lijnbus de halte verlaten...", krijgen wij altijd een bord F1 of kan het dat de vraag zoals op deze website wordt gesteld?

Dus voor alle duidelijkheid: niet specifiek voor deze vraag, maar met inbegrip van deze vraag.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: vraag 10650

Bericht door Inazuma »

Driescamp schreef:Krijgen wij op het examen altijd de vermelding "in de bebouwde kom wil een lijnbus de halte verlaten...", krijgen wij altijd een bord F1 of kan het dat de vraag zoals op deze website wordt gesteld?
Zal te zien zijn aan bord, of in de vraag als gegeven staan.

Uitzicht van de weg is in Vlaanderen / België géén goede referentie om te weten of je al dan niet in de bebouwde kom bent.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: vraag 10650

Bericht door Benny Stinkens »

GRO schreef:Afbeelding

Ben je echt niet helemaal zeker of dit binnen een bebouwde kom is?
@GRO
Ergens heeft Driescamp wel een punt :idea:
Op het echte examen word er altijd in de vraagstelling vermeld "bebouwde kom" of is het d.m.v. het bord F1 zichtbaar dat je binnen een bebouwde kom bent.

Indien je niet zichtbaar binnen een bebouwde kom bent of het dus niet in de vraagstelling staat, mag hij er van uit gaan dat hij NIET binnen de bebouwde kom is.
Ook al is er redelijk veel bebouwing te zien op de foto :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Driescamp
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 mar 2016, 20:33

Re: vraag 10650

Bericht door Driescamp »

Zeer duidelijk.

Hartelijk Bedankt!!

PS:
Bij deze vraag is het correcte antwoord trouwens dat hier de bus voorrang heeft (hier wordt dus veronderstelt dat het bebouwde kom is.)
Plaats reactie