vraag 568

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
elly

vraag 568

Bericht door elly »

Men stelt de vraag wie voorrang heeft, het meisje op rolschaatsen of de auto.
We zien op de foto, volgens mij, een trottoir dat doorloopt en een kruispunt waarbij voorrang van rechts geldt.
Nu leerden we ook in hoofdstuk 7 dat iemand met rolschaatsen een voetganger is (de foto van de rolschaatsen bij het ondertiteltje voetgangers geeft dit aan)
Volgens mij heeft dus het meisje op rolschaatsen voorrang, aangezien het trottoir waarop ze zich voortplaatst doorloopt.
Dit is volgens het antwoord fout, de auto heeft voorrang omdat er geen doorlopend fietspad is.
Is dit meisje dan toch geen voetganger? Hoe zit het met skateboarden?
Alvast bedankt voor de hulp!
Gast

Re: vraag 568

Bericht door Gast »

elly schreef:Men stelt de vraag wie voorrang heeft, het meisje op rolschaatsen of de auto.
We zien op de foto, volgens mij, een trottoir dat doorloopt en een kruispunt waarbij voorrang van rechts geldt.
Nu leerden we ook in hoofdstuk 7 dat iemand met rolschaatsen een voetganger is (de foto van de rolschaatsen bij het ondertiteltje voetgangers geeft dit aan)
Volgens mij heeft dus het meisje op rolschaatsen voorrang, aangezien het trottoir waarop ze zich voortplaatst doorloopt.
Dit is volgens het antwoord fout, de auto heeft voorrang omdat er geen doorlopend fietspad is.
Is dit meisje dan toch geen voetganger? Hoe zit het met skateboarden?
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb exact dezelfde vraag bij 568, kunnen jullie helpen?
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: vraag 568

Bericht door bert.covens »

Zie onderandere >>> hier.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie