parkeren en stilstaan

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
delphine
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 okt 2005, 00:00

parkeren en stilstaan

Bericht door delphine »

Hoi, ik geef jullie nogal werk he, haha! Maar met een beetje geluk zijn jullie morgen van me verlost...
Bon: in de theorie staat
2. Welke lichten moeten gebruikt worden?
c. Bij mist, sneeuw, hevige regen:
- Mogen de dimlichten en de achtermistlichten worden gebruikt.

Bij een van de herhalingsvragen in reeks B (vraag 30) wordt daarnaar gevraagd, maar dan moet je antwoorden dat je verplicht bent het achtermistlicht te laten branden....

Wat is nu juist? De theorie of het antwoord op die vraag?

Tnx!!

Grtz
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Voertuigen die de openbare weg volgen:

De voormistlichten mogen slechts gebruikt worden bij mist, sneeuwval of felle regen. Zij mogen de dimlichten of de grootlichten vervangen, of gelijktijdig met deze lichten branden.

Het of de achtermistlichten moeten gebruikt worden:

bij mist of sneeuwval die de zichtbaarheid verminderen tot minder dan 100 m alsook bij felle regen.
Deze lichten mogen in geen andere omstandigheden gebruikt worden.Voertuigen die stilstaan of parkeren:

de dimlichten of voormistlichten en het of de achtermistlichten mogen gebruikt worden bij mistig weer, sneeuwval of felle regen.
Delphine schreef: ik geef jullie nogal werk he, haha!
Leuk hé, Delphine: hier kun je naar hartelust mannen gratis voor jou laten werken.
Quote: met een beetje geluk zijn jullie morgen van me verlost...
We wensen jouw van harte een geslaagd examen toe, maar we wensen zeker niet dat we van zo een actieve deelneemster aan het forum als jij zouden verlost zijn.
delphine
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 okt 2005, 00:00

verduidelijking

Bericht door delphine »

oei,ik merk dat ik in mijn haast mijn vraag wat onduidelijk gesteld had: mijn vraag over wanneer welke lichten gebruiken had betrekking tot het parkeren.... Dus idd, je antwoord komt overeen met de gegevens in de theorie... Dan moet vraag 30 uit reeks B aangepast worden?

Merci!!
Plaats reactie