9 maanden weinig kans om door te zijn

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

9 maanden is voor iemand die normaal begaafd is ruim voldoende om zich voor te bereiden op het praktijkexamen.

Om te slagen zijn er wel 3 vereisten:

Oefen geregeld van bij het begin. Het gebeurt niet zelden dat iemand een paar weken vóór het einde van die 9 maanden nog maar weinig of zelfs totaal niet gaan rijden is, en dan komt vragen of de rijschool hem nog tijdig kan klaarstomen.Rijd met een begeleider die op de hoogte is van de laatste stand van de verkeerswetgeving, zelf de juiste rijtechnieken beheerst, evenals het defensief rijden. Er is geen verband tussen het aantal jaren dat iemand al dan niet ongevalvrij gereden heeft en zijn bekwaamheid als bestuurder. Het kan nuttig zijn om de begeleider vooraf een uurtje met een rijschoollesgever te laten rijden, zodat de begeleider op fouten kan gewezen worden die hij mogelijk al jarenlang onbewust maakt.Rijd met een begeleider die, ook al is hij dan beroepsmatig geen lesgever, in staat is om op een succesvolle manier zijn kennis over te brengen. Bedenk dat het niet is omdat iemand goed Nederlands kent, dat hij ook in staat is om behoorlijke lessen Nederlands te geven.
Linda schreef: trouwens ik vind dat iedereen een kans moet krijgen om met de auto te leren rijden met of zonder rijschool
België en Ierland zijn de enige landen van de Europese Unie (die intussen 25 landen telt) waar je nog een rijbewijs B kunt behalen zonder een rijschool binnen te stappen. Alle andere lidstaten hebben al jarenlang het nut van een professionele opleiding erkend. In heel wat landen is de opleiding door de rijscholen veel uitgebreider dan in België.
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

elke dag rijd ik wel een 30 tot 40 minuten met de auto en tijdens het weekend zelfs iets langer dus aan oefening heb ik genoeg

En ja voor de volgende twee punten zal het afwachten zijn,ik neem de houding aan die ik moet zoals het in de boekjes en hier op de site te lezen is
Handen juist op het stuur en een goede zithouding

voor ik vertrek zet ik alles juist in de auto en neem ik ééns in de week door waar ik het oliepijl en al de rest kan vinden aan de wagen zodat het er allemaal in blijft en het een routine is

En dan is het maar te hopen dat alles goed gaat en het op de dag van de exame ook goed gaat en da's afwachten
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: En dan is het maar te hopen dat alles goed gaat en het op de dag van de exame ook goed gaat en da's afwachten
Als je dan nog de zenuwen thuis laat en weet dat we met zijn allen voor je duimen ben je al half geslaagd.

we wensen je dus veel succes.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Stijn

9 maanden weinig kans om door te zijn

Bericht door Stijn »

Ik heb gehoord van vele mensen dat je beter niet 9 maanden neemt omdat je dan zeer weinig kans hebt om door te geraken op uw praktijk examen, omdat je dan niet die trucs kunt lezen enz… Klop dit? En aan welk som kun je u verwachten als je praktijklessen volgt?

Vriendelijk groeten Stijn
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

Ik heb het ook al gehoord maar of het werkelijk zo is zullen we dan wel zien
ik ken er evenveel die geslaagt zijn zonder rijschool als met

Ik ben bezig met die formule en heb dus 9 maand om te oefenen en zal wel zien hoe het afloopt,ik heb twee kansen in het behalen van mijn exame en dan pas moet ik via de rijschool
of wel heb ik geluk en kost het me niet echt veel of heb ik pech en moet ik dan verder met de rijschool

Je hebt misschien niet de trukjes die zijn gebruiken maar het gaat er hem toch wel om of je op een degelijke mannier met de auto kan rijden en dat je je maneouvers goed kan uitvoeren
En eens je dat onder de knie hebt weet ik niet of ze wel een reden hebben om je niet te doen slagen

trouwens ik vind dat iedereen een kans moet krijgen om met de auto te leren rijden met of zonder rijschool
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Linda, als ik jouw begeleider was, zou ik vooraf stiekem tegen de examinator zeggen: "Ze hoort niet goed, je moet hard roepen tegen haar."
Linda
Berichten: 86
Lid geworden op: 04 jul 2005, 00:00

Bericht door Linda »

Benny Stinkens schreef:
Quote: En dan is het maar te hopen dat alles goed gaat en het op de dag van de exame ook goed gaat en da's afwachten
Als je dan nog de zenuwen thuis laat en weet dat we met zijn allen voor je duimen ben je al half geslaagd.

we wensen je dus veel succes.
Van zenuwen heb ik niet zoveel last en die kan ik makkelijk van me af zetten.
Het enige waar ik zal moeten op letten is dat ik wel goed versta wat men mij zegt en waar ik naartoe moet rijden.
Eens ik achter het stuur zit ben ik met mijn gedachten zo op de baan en bij het verkeer dat ik zelfs niet hoor wat ze naast me zeggen
Da's misschien een minpunt waar ik nog aan moet werken
Plaats reactie