voorlopig rijbewijs-begeleider

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Als je de zinsdelen even van plaats verwisselt, lijkt de zin mij wel duidelijker:

Hij mag binnen het jaar vóór de afgifte van de leervergunning niet vermeld geweest zijn op een andere leervergunning of voorlopig rijbewijs, behalve bij zijn echtgenote of kinderen of pleegkinderen.

Ik begrijp het dus zo:

Om de vriend van Leentje te begeleiden, telt de vermelding van papa als begeleider op de leervergunning of het voorlopig rijbewijs van Leentje niet mee, want Leentje is zijn kind.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

KB betreffende het rijbewijs is nogthans duidelijk:
Quote:
Artikel 6
3° De begeleider :
....
f) mag, behalve voor dezelfde kandidaat, niet op een ander voorlopig rijbewijs of leervergunning als begeleider vermeld geweest zijn binnen het jaar vóór de afgifte van het voorlopige rijbewijs.
Dit verbod is niet van toepassing :
op zijn eigen kinderen of pleegkinderen of die van zijn echtgenoot
Quote: Artikel 10
3° De begeleider :
f) mag, behalve voor dezelfde kandidaat, niet als begeleider vermeld geweest zijn op een andere leervergunning of op een voorlopig rijbewijs binnen het jaar vóór de afgifte van de leervergunning.
Dit verbod is niet van toepassing op zijn eigen kinderen of pleegkinderen of die van zijn echtgenoot
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Dat is de kracht van het Nederlands, naargelang hoe je iets leest, of een rustpauze legt in een zin, heb je soms al iets totaal anders.

Je stuurt een SMS met de vraag:
Wie gaat morgen examen doen: jij of je vriendin?

Dit is het antwoord:

Ik ga niet mijn vriendin.

Ik ga niet mijn vriendin.
Ik ga niet mijn vriendin.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

beste,

bedankt voor deze site..
Ik ben namelijk wel geslaagd voor mijn theorie ik had 45 op 50 en heb deze site een keer gelezen en de vragen opgelost.
De enige vraag wat ik hier niet was tegengekomen was de vraag: wat voor een weg is de N19. Deze staat wel sinds gisteren denk ik bij de laatste oefenreeks want die had ik toeallig dezemorgen nog gemaakt
Qua nieuwe ragen in verband met milieu en ehbo heb ik er eigenlijk gee gehad..
Bedankt in ieder geval, ik zal deze site zeker verder aanraden.

groetjes
Plaats reactie