casestudie 1: heftruck op de openbare weg

Punten van discussie.
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

Heren, bedankt voor jullie antwoorden.
Graag nog van jullie gehoord wat jullie vinden van:
- mag lading vervoert worden (volgens mij ja indien lading niet kan schuiven bij het remmen)
- moeten de vorken afgeschermd worden (volgens mij ja aangezien de vorken de gevolgen van een accident aanzienlijk kunnen verergeren)

PS de andere onderwerpen die niets met deze casestudie te maken hebben kunnen jullie beter bespreken in een nieuw topic.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Ik veronderstel dat er zeker lading mag vervoerd worden, zolang voldaan wordt aan art 45:

45.1. De lading van een voertuig moet zodanig geschikt zijn dat ze bij normale wegomstandigheden :

1° de zichtbaarheid van de bestuurder niet kan hinderen;
2° geen gevaar voor de bestuurder, de vervoerde personen en de andere weggebruikers kan vormen;
3° geen schade kan veroorzaken aan de openbare weg, zijn aanhorigheden, aan de erin liggende kunstwerken of aan de openbare of privé-eigendommen;
4° niet op de openbare weg kan slepen of vallen;
5° de stabiliteit van het voertuig niet in het gedrang kan brengen;
6° de lichten, de reflectoren en het inschrijvingsnummer niet onzichtbaar kan maken.


Wat betreft de vorken: die zijn gemakkelijk af te schermen door bv. een palet met dezelfde lengte te vervoeren.

Of het verplicht is? :?:
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie