busstrook voor een rotonde zinloos

Punten van discussie.
Bert D.
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 mar 2009, 22:16

Bericht door Bert D. »

Er is volgens mij een simpele oplossing. Noem busbanen vanaf nu bijzonder overrijdbare beddingen. De wetgeving omtrent busbanen in de vuilbak deponeren en die op bijzondere overijdbare beddingen een beetje aanpassen.. (borden f17 a en b toevoegen als aanduiding van bijzonder overrijdbare bedding en die brede lijnen laten wegvallen)

OF op te lossen met een likje verf en het vervangen van de borden f17 a en b door het bord F18. Weer twee borden minder, een vereenvoudigde wetgeving,..

Maarja dit tweede kost weer geld, dus misschien is de eerste optie politiek gezien beter...

De situatie laten zoals ze nu is lijkt me volslagen idioot, maarja, er zijn meer van die dingen... :roll:
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

Geen slecht idee, en wat lees ik vandaag in de nieuwsbrief van de Vlaamse Overheid?

Op voorstel van minister Kathleen Van Brempt

De Vlaamse Regering stemt in met een aantal bepalingen in het ontwerp van een koninklijk besluit dat een aantal wijzigingen in de wegcode aanbrengt.
(blablabla...)
In het kader van de verkeersvereenvoudiging pleit ze (de Vlaamse Regering) ervoor om het onderscheid tussen busstroken en bijzondere overrijdbare beddingen op te heffen en te komen tot één statuut voor beide.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

xantingo schreef:Geen slecht idee, en wat lees ik vandaag in de nieuwsbrief van de Vlaamse Overheid?

Op voorstel van minister Kathleen Van Brempt

De Vlaamse Regering stemt in met een aantal bepalingen in het ontwerp van een koninklijk besluit dat een aantal wijzigingen in de wegcode aanbrengt.
(blablabla...)
De postbode-soap gaat verder met een nieuwe aflevering :
de invoering van motorhelmplicht voor postbodes
Zowat elke volgende minister draait de regeling van zijn voorganger weer om.

In het kader van de verkeersvereenvoudiging pleit ze (de Vlaamse Regering) ervoor om het onderscheid tussen busstroken en bijzondere overrijdbare beddingen op te heffen en te komen tot één statuut voor beide.
Misschien is er nog enige hoop ...

Maar ik vrees dat het om de meest restrictieve regelgeving zal gaan, die feitelijk de zwaar ondergebruikte BOB veralgemeent, ten nadele van de doorstroming van alle andere verkeer.
Plaats reactie