Gezien de vraag:
digital schreef:Wat is jullie mening hierover?
zal ik dus m'n mening geven op basis van enkele miljoenen kilometers ervaring zonder er de wetteksten bij te sleuren.
Eens vergelijken met het resultaat die de hieropvolgende postings, met ongetwijfeld een rits wetteksten, zal opleveren.
wordt ook meestal een bord C35 geplaatst om aan te geven dat het inhalen verboden is.
Wanneer het van 2 rijstroken 1 rijstrook wordt staat dit bord op die ene rijstrook daar kompleet nutteloos.
Net zo nutteloos als wanneer op die plaats vrachtwagens 50km/u mogen rijden en auto's 70. Moeten die auto's dan over de vrachtwagens geen rijden of eronder of
Voor de werken echter heeft het ook niet zoveel zin want het zorgt enkel ook maar voor verwarring.
Wanneer de werken, met bijhorende rijstrookvermindering, voldoende duidelijk aangegeven staan zal ieder normaal denkend bestuurder niet op de obstakels inrijden. Op gewone wegen rij je toch ook niet op tegenliggers, stilstaande voertuigen, vluchtheuvels of noem maar op die zich links van het voertuig bevinden die je wil inhalen.
Bovendien wordt de snelheid reeds op voorhand tot soms belachelijk laag teruggebracht (voor sommigen nog te snel met alle gevolgen vandien).
Wanneer het van 3 of meer naar 2 of meer rijstroken gebracht wordt creëer je er ook gevaarlijke situaties mee want er zijn altijd van die slimmerikken die 50km/u nog te snel vinden en aan 20 a 30km/u voorbij tuffen terwijl die drastische verlaging van de snelheid nu net de overheersende oorzaak is van de ongevallen. Makkelijkheidshalve wordt dan meestal "overdreven snelheid" als oorzaak van het ongeval aangeduid terwijl het eigenlijk net het omgekeerde is.
Tevens is het ook onmogelijk te bepalen of er fille zal zijn of op z'n minst hoelang die fille zal zijn... dus vanaf welke afstand moeten de borden geplaatst worden?
De doorsnee bestuurder gaat netjes vroegtijdig naar de rechterrijstrook met als gevolg een zeer lange files in de rechterrijstrook tijdens de spitsuren.
Hier wordt in dezelfde zin meteen ook aangegeven waarom vroegtijdig naar de rechterrijstrook gaan verkeerd is.
Pas je snelheid aan aan de voertuigen op de rechterrijstrook en blijf op de rijstrook tot ze effektief verdwijnt en dan ritsen.
Hierdoor voorkomt men de problemen aangegeven in volgend citaat.
Bestuurders die toch verkiezen om zo lang mogelijk in de linkerrijstrook te blijven om op laatste moment te ritsen zijn in het verleden op de bon geslingerd.
Wanneer ze op de bon geslingerd worden wegens gewoon meeschuiven en op het laatst te ritsen zou ik die bon onterecht noemen.
Wanneer de bon echter is wegens onverantwoord snel naast de wachtende fille te razen om zich er op het laatste nippertje nog tussen te forceren enzo de fille voor de anderen nog een flink stuk langer te maken omdat men een noodstop moet uitvoeren om niet in een ongeval betrokken te geraken en toch grote kans loopt dat diegene achter je je voertuig een stuk korter maakt, kan die "bon" voor mij niet groot genoeg zijn.