op de parkeerzone staan geen auto's,wat nu ?.

Punten van discussie.
peugeot
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 aug 2008, 21:29

parkeervakken

Bericht door peugeot »

Ik heb nog nergens in heel deze discussie een gefundeerde uitleg gelezen met vermelding van artikels,
over het aanbrengen van dunne strepen in de overlangse richting op de rijbaan die een parkingvak kunnen afbakenen.
Kan jij dat citeren.

Ik begrijp wel de bedoeling van dit topic.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: parkeervakken

Bericht door Stefan Peeters »

peugeot schreef:Ik heb nog nergens in heel deze discussie een gefundeerde uitleg gelezen met vermelding van artikels,
over het aanbrengen van dunne strepen in de overlangse richting op de rijbaan die een parkingvak kunnen afbakenen.
Net omdat die in de wegcode nergens vermeld worden of voorzien zijn en dus niet wettelijk kunnen aangebracht zijn.

Dat zijn dus duidelijke fouten van de wegbeheerder, zoals je terecht opmerkt.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
peugeot
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 aug 2008, 21:29

parkeervakken

Bericht door peugeot »

Heb je dan geen stof genoeg om aan te tonen dat dit niet kan?
Er staat toch duidelijk hoe het wel moet dat kan je bij mijn conclusie lezen.
Het is natuurlijk niet terug te vinden dat deze vakken niet mogen, het is gewoon niet voorzien.

Als ik morgen met witte verf bollen of cirkels zou aanbrengen op het wegdek, hoe kan je dan de betekenis opzoeken als deze niet voorzien zijn?
Het enige wat jullie kunnen doen is aantonen dat deze vakken niet voorzien zijn en als dusdanig moeten verdwijnen.
peugeot
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 aug 2008, 21:29

parkeervakken

Bericht door peugeot »

Xantingo

Toch vind ik het spijtig dat je steeds blijft herhalen van
ooit gehoord
van horen zeggen
via via
enz
Ik ben zo eerlijk geweest om te zeggen dat ik die informatie bij een jurist heb gehaald, niet zomaar van horen zeggen.
Ik had evengoed kunnen beweren dat ik dit allemaal zelf had gevonden.
Deze persoon wil niets te maken hebben met het forum en zeker niet met al die wegbeheerders die in de fout gaan. politiek enzo
Ik vond dat ik deze info moest melden op dit forum.
Dat je dit niet kan gebruiken om hogerop te gaan kan ik best begrijpen, maar we hebben nu een duidelijke omschrijving en de wetteksten zie maar bij mijn conclusie om aan te tonen hoe het wel moet.
We hebben natuurlijk geen art. om aan te tonen hoe het niet moet, dat moet je afleiden uit hoe het wel moet.
Ik weet echt niet wat ik je nog meer kan geven als informatie.
bibi585
Berichten: 954
Lid geworden op: 25 mei 2006, 00:00

Bericht door bibi585 »

Wat we in België nodig hebben is meer structuur in het verkeersbeleid.
Eén bepaalde instantie die, in samenspraak met..., overal in België het wegbeheer bepaald en dit dan ook tot in de kleinste uithoek uitvoerdt of verplicht laat uitvoeren.
Tegenwoordig doet iedere gemeente maar z'n eigen zin, om uiteenlopende redenen, wat nog meer verwarring en de meegaande problemen met zich meebrengt.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: parkeervakken

Bericht door Inazuma »

peugeot schreef: Ik heb die zaken niet ooit opgevangen, ik heb daar speciaal voor gebeld.
Wie bel je daar dan eigenlijk voor, want bvb de FOD Mob stuurt de mensen met vragen door naar wegcode.be ...


De bedoeling was dat jullie de art. 75.2 en 77.5 nog eens zouden nalezen.
Ik hoopte dat jullie mij konden helpen om deze uitleg te staven.

Heb ondertussen zelf alles nog eens nagelezen.
Conclusie:

Art 77.5 in een PARKEERZONE of in een parking mogen witte markeringen de plaatsen afbakenen waar de voertuigen mogen staan.
(dunne strepen)

Neem maar gerust aan dat ik die artikels deftig heb nagelezen, en nog veel meer die er enigszins verband mee houden, maar of in een parking staat niet in Art 77.5 ...
peugeot
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 aug 2008, 21:29

parkeervakken

Bericht door peugeot »

Oef eindelijk iemand die wil helpen.

inazuma , ik heb mij vergist in het art nummer.
ART 77.5 is alleen bedoeld voor de weggebruiker SORRY

Je moet in de plaatsingsvoorwaarden gaan kijken.
Ministerieel besluit van 111076
Het overeenstemmende artikel is 19.4

De dunne strepen 0.1O mogen alleen in een parking of parkeerzone.
Ter informatie: De plaatsingsvoorwaarden moeten niet gekend zijn door de weggebruiker.
Maar als de wegbeheerder markeringen aanbrengt moeten deze in overeenstemming zijn met de wegcode EN DE PLAATSINGSVOORWAARDEN VAN HET MINISTERIEEL BESLUIT VAN 111076.
peugeot
Berichten: 83
Lid geworden op: 23 aug 2008, 21:29

parkeervakken

Bericht door peugeot »

Ben nog eens gaan neuzen in de franstalige teksten.

In zowel het woord parking als parkeerzone komt het woord parkeren voor, ook in het woord parkeervakken vindt men het woord parkeren terug.

Dit is niet zo in het frans.
ART 19.4 vertaling vh begin vd tekst: Dans une zone de stationnement ou dans un parking......

Un parking: betekent een geheel , een gebouw of een plaats met een aantal parkingplaatsen. ( buiten de rijbaan aangelegd)

In het frans is parkeren ,stationneren. Un parking is een woord dat is overgenomen uit het engels.

In een parking kan je dus stationneren.
Parkeerzone naast de denkbeeldige rand is zone de stationnement.
Andere parkeerzones bestaan er niet.
Het woord parkeervak bestaat ook niet in het frans, er is alleen sprake van witte dunne strepen die de plaatsn afbakenen waar de auto s moeten staan.
Doordat het woord parkeren in het nederlands zowel terug te vinden is in parkeervak, parkeerzone en parking is verwarring mogelijk.

Het is weer duidelijker in het oorspronkelijke frans.
Parkeerzone zone de stationnement
Parkeervak bestaat niet als dusdanig
parking , kan in het nederlans ook betekenen ,parking zoeken ,parkingplaats hebben enz vandaar de verwarring
parking in het frans heeft niet rechtstreeks betrekking op het stationneren
maar wel op het geheel van plaatsen om te stationneren.
Plaats reactie