Door oranje gereden

Punten van discussie.
sweetsacrifice97
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 dec 2019, 11:12

Door oranje gereden

Bericht door sweetsacrifice97 »

Vandaag ben ik door het oranje gereden. Het was zeker al een twee-drietal seconden op oranje toen ik tegen een snelheid van 70 dit voorbij reed. Het was een baan van 90. Maar ik kon niet meer stoppen ook omdat een auto me van achter op de hielen zat. Wanneer word het roodlichtcamera geactiveerd en wordt je geflitst? Ik weet zeker dat ik door het oranje ben gereden. Maar dan wel de laatste seconden van het oranje. De auto achter me is ook doorgereden zoals ik op dat moment aanvoelde want daarom dat ik niet gestopt was. Hij is denk ik wel door het rood. Maar wanneer wordt er ‘geflitst’ als je door rood zou rijden? Niet dat dit een herhaling van me gaat zijn hoor, wil dit gewoon ter info weten. Ook al heb ik duidelijk een oranje licht gezien toen ik erdoor ree, wat nu, als dat licht op het rood gesprongen is terwijl mijn achterkant van de auto net over die lijn zou gekomen zijn? En ik enkel het oranje gezien heb maar deze net op rood sprong terwijl mijn achterkant van de auto erover kwam? Weet niet of dat is gebeurd hoor. Maar stel? Zit al heel de dag in mijn hoofd rond te spoken. Ik heb al verhalen gehoord dat van zodra het licht op rood springt 1 second later de camera geactiveerd wordt?

:?
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Door oranje gereden

Bericht door Rafael »

Als jij enkel oranje gezien hebt, ben je niet geflitst :wink:
sweetsacrifice97
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 dec 2019, 11:12

Re: Door oranje gereden

Bericht door sweetsacrifice97 »

Ik heb inderdaad een oranje licht gezien. Maar ik denk dat deze dus op rood gesprongen is toen ik voorbij of net erover was. In het ergste geval, dat de achterkant van mijn auto net over of op die lijn geweest zou zijn toen deze op rood sprong :!: het is niet dat ik dat gezien heb, heb oranje gezien. Maar het kan wel. Ik weet het niet. Ik weet niet eens of er op die plaats een roodlichtcamera staat, maar indien dit wel is. Van zodra dat licht op rood springt vanaf wanneer is de camera feitelijk in werking? Vanaf hoeveel seconden daarna?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Door oranje gereden

Bericht door Inazuma »

1 seconden nadien en indien je sneller dan 30 rijdt
Plaats reactie