vraag 10

Punten van discussie.
cricket
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 mar 2017, 16:24

vraag 10

Bericht door cricket »

hello, hierbij begrijp ik het niet goed,

hij gaat naar een rond punt, moet hij zijn richtingaanwijzer niet aanzetten of begrijp ik het verkeerd, zie bijlage hieronder
kan iemand mij verduidelijken?

[De extensie png is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: vraag 10

Bericht door Rafael »

De vraagnummer is 2360, even tussendoor ;)

Waaruit besluit jij dat de bestuurder naar een rond punt / rotonde rijdt? Dit is gewoon een afbuigende voorrangsweg, zie les 19.
cricket
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 mar 2017, 16:24

Re: vraag 10

Bericht door cricket »

okido, ik keek eigenlijk verder dan het bord die er staat, ik was gefocused op het beeld verder waar hij heen gaat, mijn excuses :) nu weet ik het, thx
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: vraag 10

Bericht door bert.covens »

cricket schreef: 16 apr 2017, 15:37 hello, hierbij begrijp ik het niet goed,

hij gaat naar een rond punt, moet hij zijn richtingaanwijzer niet aanzetten of begrijp ik het verkeerd, zie bijlage hieronder
kan iemand mij verduidelijken?

Capture 1.PNG
Artikel 13. Aankondiging van een manoeuvre

Alvorens een manoeuvre of een beweging uit te voeren die een zijdelingse verplaatsing vereist of een wijziging van richting veroorzaakt, moet de bestuurder zijn voornemen tijdig genoeg kenbaar maken met de richtingsaanwijzers wanneer het voertuig daarvan voorzien is of, zoniet en indien mogelijk, door een teken met de arm. Deze aanduiding moet ophouden zodra de zijdelingse verplaatsing of de wijziging van richting uitgevoerd is.


Deze combinatie van verkeersborden :

Afbeelding
Afbeelding

zegt énkel en alleen iets over wie voorrang moet verlenen. Het onderbord geeft het voorrangstracé aan. Maar dit betekent zeker niet noodzakelijk dat er verderop niet van richting veranderd wordt.

Op de foto is het niet te zien. Maar indien men verderop links afdraaiend van de éne weg een andere weg oprijdt, blijft het een richtingsverandering. Het feit dat men dat men bij deze beweging dan het voorrangstracé volgt, doet daar niet de minste afbreuk aan. In dat geval: tijdig richting aangeven.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie