Voorrangsregeling kruispunt Keizervest - Dierentuinlaan

Punten van discussie.
Error1312
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2016, 18:27

Voorrangsregeling kruispunt Keizervest - Dierentuinlaan

Bericht door Error1312 »

Hallo allemaal.

Ik moet binnenkort voor de eerste keer in Gent rijden en moet daar op het kruispunt van de Keizervest linksaf de Dierentuinlaan oprijden. Eenmaal op de Dierentuinlaan passeer ik de afrit van de Sint-Lievenslaan. Nu ben ik daar al enkele keren als passagier gepasseerd en naar ik merk hebben de Keizervest en de Sint-Lievenslaan tezelfdertijd groen licht. Nu ben ik wat verward over de voorrang als ik de Dierentuinlaan oprijd. Ik zou eigenlijk verwachten dat ik voorrang heb aangezien ik mij op dat moment al op de Dierentuinlaan bevind, maar in de praktijk zie ik daar toch vaak auto's stoppen en voorrang verlenen?

Hier is een afbeelding van de kaart en een streetview foto van waar ik kom uitrijden. Ik sla op dat punt dus af naar links.
https://www.google.be/maps/@51.0388298, ... 56!6m1!1e1

Afbeelding
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorrangsregeling kruispunt Keizervest - Dierentuinlaan

Bericht door Inazuma »

Je zo'n situatie dat zien als een groot kruispunt met "middenberm."

Je rijdt nog niet echt op de Dierentuinlaan, je gaat vanaf de Keizersvest afdraaien naar de Dierentuinlaan.
Bestuurders vanaf de Lievenslaan zijn dan je tegenliggers terwijl jij van richting verandert.
Error1312
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2016, 18:27

Re: Voorrangsregeling kruispunt Keizervest - Dierentuinlaan

Bericht door Error1312 »

Bedankt, zo had ik het nog niet bekeken. En de tegenliggers hebben dan natuurlijk voorrang. Dat maakt de situatie een stuk duidelijker.
Plaats reactie