dynamische verkeersborden

Punten van discussie.
new_beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2016, 07:56

dynamische verkeersborden

Bericht door new_beginner »

hallo,

Op de ring van Antwerpen hangen er veel van die dynamische verkeersborden waar de maximum snelheid weergegeven wordt.

Ik heb gemerkt dat wanneer op de borden 70 staan en er bijna geen verkeer is, de meeste mensen 100 rijden.

Voor de zekerheid, is dit een overtreding?
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: dynamische verkeersborden

Bericht door Rafael »

Wanneer de borden op 70 staan, is de maximum toegelaten snelheid 70 en niet 100. Dus ja, je kan hier een boete voor krijgen.
new_beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2016, 07:56

Re: dynamische verkeersborden

Bericht door new_beginner »

Rafael schreef:Wanneer de borden op 70 staan, is de maximum toegelaten snelheid 70 en niet 100. Dus ja, je kan hier een boete voor krijgen.
ok, bedankt.

De vraag is gesteld omdat bijna iedereen boven de toegelaten snelheidrijden.

Bijvoorbeeld op E17 rond 19:00 rijdt iedereen 120+ km/uur, behalve de vrachtwagens.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: dynamische verkeersborden

Bericht door Stefan Peeters »

Er loopt daar dan ook een en ander mis bij het instellen van die maximumsnelheden, wat er al eens toe leidt dat levensgevaarlijke situaties voorkomen omdat 1 bestuurder de snelheidsbeperking van 50 km/u naleeft op de Ring van Antwerpen terwijl de file waarvoor die beperking werd ingesteld al drie kwartier opgelost is...

Maar: het is een maximum toegelaten snelheid...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: dynamische verkeersborden

Bericht door Inazuma »

new_beginner schreef:Ik heb gemerkt dat wanneer op de borden 70 staan en er bijna geen verkeer is, de meeste mensen 100 rijden.
Ik kom daar werk-dagelijks, signalisatie door Vlaams Verkeerscentrum is een puinhoop waarbij de toegelaten snelheid vaak niets meer van doen heeft met de verkeerssituatie, en zélf een inbreuk vormt op de geldende federale wetgeving (te grote snelheidsverschillen, snelheidsbeperking ipv gevaarbord gebruiken, rijstroken foutiief "heropenen", ... de lijst is eindeloos.)

Totaal nodeloos 70 is helaas allerminst een uitzondering.

Waanzinnige variaties - van 100 naar 50 en terug op enkele sekonden - zijn dat evenmin.
new_beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2016, 07:56

Re: dynamische verkeersborden

Bericht door new_beginner »

Kunnen wij dit niet doorgeven ofzo?
Voor mij is geen probleem om 50 te rijden, maar dan moet iedereen niet 90 rijden. Dan wordt het gevaarlijk voor mij.

Ik ben precies de zwarte schaap als ik rijd volgens de snelheid dat weergegeven is op het bord.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: dynamische verkeersborden

Bericht door Inazuma »

new_beginner schreef:Kunnen wij dit niet doorgeven ofzo?
Je kan proberen, maar het zal geen effect hebben
Is reeds van bij het begin in 2004 of 05 een puinhoop ...
Plaats reactie